2012. október 21., vasárnap

Első próbálkozásaim az otthoni gél lakkozással



Nemegyszer panaszkodtam már Nektek, hogy a körmeimen egyáltalán nem tartós a körömlakkozás, használjam bármelyik szuper alaplakkot. Bár év elején növesztettem le a műkörmeim, újra felmerült bennem a gondolat, hogy ha nem akarok gyakran lepattogzott körömlakkal sétálni (ami nagyon zavaró számomra, kevés ápolatlanabb dolgot tudok elképzelni) akkor valami „mű”-t kenek a körmeimre, hogy azokon jobban megtapadjon a körömlakk (a színes lakkozás változatosságáról nem akarok lemondani továbbra sem). 




Sokat vacilláltam, hogy mi legyen: én magam csináljam vagy műkörmöshöz menjek; műkörmöt tetessek fel vagy gél lakkot? 

Műkörmöm volt már korábban is, de a végén már nem tetszett, hogy látom ahol nő le a körömágynál, ráadásul eléggé megvastagítja a körmeim – valami természetesebbet akartam, ami olyan, mint a saját körmöm, csak jobb :-) 

Djkaty volt olyan aranyos és kérésemre leírta, ő hogy készíti otthon a zselés műkörmeit (itt olvashatjátok a bejegyzését), majd felfedeztem Monic oldalát, aki zselés körömerősítést csinál magának szintén otthon (az ő leírását itt találjátok). Ezek után úgy éreztem, hogy nekem is ki kellene próbálnom, meg tudom-e oldani ezt a műveletet itthon, önállóan. Szerencsém volt, mert az egyik munkatársam felajánlotta az ő készletét: a férjétől kapott korábban gél lakk készítéshez készletet, de nem járt sikerrel. Gondoltam megpróbálom, hisz vesztenivalóm nincs: nem ruházok be a készletre addig, amíg nem látom meg tudom-e csinálni, ha meg elrontom otthon, még mindig mehetek műkörmöshöz, hogy csinálja meg nekem jól. 

A fenti két oldalon kívül még ezen az oldalon is találtam hasznos intelmeket azoknak, akik otthon adják a fejüket gél lakkozásra, így bátorságot gyűjtöttem, majd 3 hete belevágtam. Első alkalommal bő 2,5 órát elszöszmötöltem vele, mire az előírás szerint megreszeltem/bolyhoztam a körmeim felületét, használtam az előkészítő folyadékokat és felvittem a két réteg átlátszó gél lakkot. Ez volt az egyik ok, amiért nem akartam szakemberhez menni: nem akarok színeket felkenni, mert arra a célra a körömlakkjaimat szeretném használni, színtelen rétegek felkenéséért pedig kissé drágállom a gél lakkozás árát. 

Másnap azonban majdnem mindegyik körmömről lejött a gél lakk: szinte egyben le lehetett húzni, mint némelyik körömlakkot. Mivel mindent az előírásoknak megfelelően csináltam, biztos voltam benne, hogy az anyagokkal lehetett valami bibi (és a kollégámnak sem az ügyetlensége miatt nem sikerült anno többször sem a művelet). Még aznap felkerestem a kedvenc fodrászkellékesem (Pacsuli, Veszprém Haszkovó út), ahol nagyon készségesen elbeszélgetett velem a tulajdonos hölgy, kaptam leírást, hogy hogyan kell gél lakkozni (bár ugyanezt olvastam neten korábban is), majd együtt kiderítettük, hogy a tapadási problémát az egyik előkészítő folyadék, a savas primer okozta. Bár az üvegcséről lekopott a felirat, de mivel felkenés után úgy éreztem eléggé marja a bőrt, ahova jutott, arra következtettünk, hogy az a primer savas volt, ami a hölgy szerint nem jó gél lakkozás alá. Vettem savmentes primert, és aznap este ismét nekiugrottam a gél lakkozásnak – ezúttal sikerrel jártam, a gél lakk azóta is fent van a körmömön. Körömlakklemosáskor árgus szemekkel lesem a széleket, hogy nem levegősödik-e, de egyelőre semmi ilyesmit nem látok. 


Amióta fent van a gél lakk a körmeimen, azóta nagyon élvezem, hogy egyáltalán nem pattogzik le a körömlakkom :-) A mostani lakkozásom 5 napja fent van a körmeimen változatlan formában (alapozó lakk nélkül). Bár nem akarok máskor is ilyen sokáig egy lakkozást fent hagyni, most kíváncsi voltam, hogy mennyi ideig bírja ki a gél lakkon a körömlakkozás - viszont kezdem nagyon unni, úgyhogy inkább lecserélem :-) Valószínűleg így is 2-3 naponta változtatom majd a körmeim színét, de most már nem azért, mert napközben lepattogzott a körömlakkom, hanem csak mert egyszerűen ehhez van kedvem. 



Nem állítom, hogy elsőre tökéletesre sikerült a művelet, de egész szép lett, tehát inkább csak a maximalizmusom beszél belőlem. Ami örömmel töltött el, hogy többen is dícsértétek a körmeim formáját a legutóbbi körmös bejegyzésnél, ahol már rajta volt a gél lakk és ez azt jelenti, hogy nem rontottam el a körmeim formáját, nem lett csúnya a végeredmény. 

A siker után megrendeltem ebay-ről az uv lámpám és lassan megvásárolom a saját anyagaimat is, hogy hosszú távon tudjak magamnak szép körmöket alkotni. Terveim szerint Crystal Nails termékeket fogok használni a gél lakkozáshoz.

ilyet rendeltem

Próbáltátok már vagy kipróbálnátok a gél lakkozást? Milyen tapasztalataitok van vele?


15 megjegyzés:

  1. Én nem próbáltam még, de szerintem nem is fogom, egyrészt mert elég vastagok a körmeim, és féltem őket, hogy "tönkremennek", másrészt hamarabb unnám meg a színt, mint hogy leszedjék :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Színt én sem kenek rá, pont ezért, amit Te is írtál, hogy hamar megunnám a színt. DE mivel sajna nekem nem túl vastagok a körmeim és hihetetlenül utálják a körömlakkot, így azt hiszem jó lesz ez a technika :-)

      Törlés
  2. Sejtettem én a formájából, hogy rajta van már a réteg, de kifejezetten szép lett, ügyes vagy! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lebuktam :-)
      Érdekes, mert elvileg vékonyan kentem mindenhol, hogy a formája ne nagyon változzon, de ezek szerint a szakavatott szemeket nem tudtam becsapni (bár nem is akartam :-)

      Törlés
    2. Hát igen, látom én a saját körmömön is, azért annyira vékonyan nem kenhető. Viszont még bőven a természetesnek nézhető kategóriában van a Tied is, csak az eredetihez viszonyítva vagy lebuktatható :-D

      Törlés
    3. :-)
      Látom Te is korai kelő vagy az ünnepen is :-)

      Törlés
    4. Bizony. De ha bárkinek gondja van a korán keléssel, kölcsönadom szívesen a kutyás és/vagy a macskákat, és rájön, hogy nem is olyan nehéz az :-D

      Törlés
    5. Nálunk csak cica van, de ő szerencsére nagyon jófej: bármeddig elalszik, amíg mi - de amint kinyitjuk a szemünk, már követeli a reggelijét - aztán ha jól lakott, megy vissza aludni :-)

      Törlés
  3. Ez tök jó lett. Egyre inkább kedvet kapok tőletek, mert lámpám már van. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :-)
      Nekem a saját lámpa még hiányzik, de már úton van felém :-)

      Törlés
  4. Jól sikerült, ügyes vagy!
    Az én körmeim gyengék ezért már pár éve erősítem zselével. Először én is féltem, hogy nem fog menni, de nem nehéz, azóta teljes az eszköztáram :)

    VálaszTörlés
  5. Szia! Ebayen kitől vetted a lámpát? Megvan még a linkje? És a savmentes primert hol szerezted be, az milyen fajtájú? Nagyon köszi ha válaszolsz a kérdésemre, illetve ha ide nem szeretnéd kirakni akkor adok mailcímed és küldd személyesen! Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      A leveleim között megtaláltam, paq999 nevű eladótól rendeltem a lámpám - de nem ezt, ami a fenti képen látszik, mert ez egy kölcsön lámpa volt, hanem egy 4*9W-os gépet

      Ebben a bejegzésben leírtam mindent részletesen, szó van a savmentes primerről is:
      http://pancsipipereasztala.blogspot.hu/2013/06/gel-lakkozas-ahogy-en-csinalom.html

      Mivel veszprémi vagyok, az alapanyagaimat egy veszprémi fodrászkellékesben szereztem be, a Pacsuli nevűben (ha kell pontos cím, kérlek jelezd :-)
      Ha bármi kérdésed van, írj bátran! :-)

      Törlés
  6. Szia!
    Érdekel ez az egész, nekem is kell valami strapabíró.. A kérdésem az, hogy, ha lenő a gél lakk, akkor ezt is fel lehet tölteni, mint a zselés műkörmöt, vagy le kell szedni??
    Köszi a választ előre is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én színtelent teszek fel, ezen nem olyan feltűnő a lenövés, de amikor lenő, ugyanúgy töltöm, mint a zselés műkörmöt, csak egy sűrű körömlakkszerű anyagot viszek fel, nem a műköröm anyagát.
      Itt leírtam részletesen, hogy csinálom:
      http://pancsipipereasztala.blogspot.hu/2013/06/gel-lakkozas-ahogy-en-csinalom.html

      Törlés