2012. október 29., hétfő

Első hó



Minden bizonnyal nem én vagyok az egyetlen, akinek városában ma reggelre leesett az első hó. Ennek ellenére mégis szentelek neki egy bejegyzést, mert gyermekkorom óta hatalmas varázslat, öröm számomra minden évben, amikor megérkeznek az első hópelyhek. Felnőttként is gyermeki csodálattal tudom figyelni a lámpafény alatt táncoló hópelyheket, akármikor is érkeznek :-)

A képek reggel fél hatkor készültek, amikor először megébredtem és futottam az ablakhoz, hogy lássam, igazat mondott-e az időjárás előrejelzés.





Nem sok, nem is fog megmaradni, de akkor is! 2012-ben október 29-én megérkezett az első hó :-)



Az első hó mellé pedig egy aranyos mese a hóról:

Móra Ferenc: A kíváncsi hópelyhek

A nap éppen lement, mikor az erdő felett elkezdett esni a hó.
— No, anyó — mondta varjú apó a feleségének a nyárfahegyben —, azt hiszem, holnap fehér abrosznál esszük az egérpecsenyét.
Nemsokára a búzamezők fölött kezdtek táncolni a hópihék.
— Gyertek, gyertek — csalogatták őket a szántóföldek —, jó ám a vetésnek a jó puha hó. Az tart meleget a búzaszemnek, hogy meg ne fagyjon a földben.
A falu már rég elcsendesedett, mire a hófelhők odaértek föléje.
— No, ezt a falut megtréfáljuk — mondták a hópelyhek. — Reggel maga se ismer magára, olyan fehérre meszeljük, még a háztetőket is.
Voltak kíváncsi hópelyhek is. Messze az ég alján nagy világosság látszott. Ott a város lámpái világítottak. Ezek a hópelyhek a várost akarták látni.
— Majd meglátjátok, hogy megbecsülnek ott minket — mondták a falura, mezőre hulló testvéreiknek. — Még székkel is megkínálnak, talán hintóba is ültetnek.
Azzal elszálltak a város fölé, s ott lehullottak a háztetőkre, az utcákra, a terekre. Alig várták a reggelt, hogy szétnézzenek a városban.
De mire kireggeledett, akkorra a hópelyheknek beesteledett. Jöttek a hóhányó munkások, megkínálták a havat seprűvel és lapáttal. Aztán rakásra rakták, úgy hordták ki a városból. Mire delet harangoztak, locspocs lett a városi hóból. Az erdők, mezők hava pedig tavaszig megmaradt ragyogó fehéren.


már világosodik


Nálatok is havazott? Ti örültök neki, mint én, vagy inkább bosszankodtok?

5 megjegyzés:

  1. Nálunk is esett, 7 körül. Először örültem, aztán bosszankodtam, mert úgy átázott a csizmám, hogy amint beértem melóhelyre, fordulhattam vissza... :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk akkor már elállt.
      Nos igen, nagy volt nálunk is a locs-pocs - ezért előkaptam a gumicsizmám :-)
      A munkahelyemet bővítik, nagy kosszal, sárral járó építkezés folyik, és én már hetek óta gumicsizmában megyek az irodába, hogy a szép cipőim ne koszolódjanak. Bár télen nem elég meleg, átmeneti megoldásnak (vastag zoknival) jó lesz

      Törlés
  2. :O ezt nem hiszem el… :I
    Az még okés hogy hideg van, és akár hogy öltözök, mindig fázok, de most még a hóval is éljek. nee.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy az időjárás-előrejelzést látom, egy darabig most nem kell a hótól tartani :-)

      Törlés