2012. szeptember 5., szerda

Tapasztalatok a japán manikűrről



Többen is jeleztétek, hogy érdekelne a véleményem a korábban már bemutatott japán manikűr készletről. Így erről írnék most.



Kezdeném a régi problémáimmal: a körmöm elég gyenge volt mindig is, sokat töredezett, elsősorban lemezesen, aminek hatására még jobban elvékonyodott néhány körmöm vége. Egyáltalán nem tudtam szép szögletes formára reszelni a körmeim, mert egyrészt nem volt elég erős hozzá a körmöm, ráadásul ha valamelyiken mégis sikerült a formára reszelést megoldani, rövid időn belül beszakadt a körmöm és annyi volt a formának. Ráadásul a körömlakk sem maradt meg a körmömön, egy nap után már pattogott le, bármit kentem is rá. Nagyon utáltam, örökké ápolatlannak és csúnyának éreztem a körmeim és ezzel a kezem is. Hogy ne érezzem ezt, műkörmöt tettem fel, amivel boldog is voltam jópár évig.

Aztán tavaly év végén elkezdtem valami természetesebb után vágyódni: először a körömformával kísérleteztem (lekerekített, mandula forma), majd elkezdett zavarni a műköröm vastagsága, a lenövés. Ekkor fedeztem fel a beauty blogok világát, ahol sok-sok gyönyörű manikűrt, lakkozást, körömnyomdát láttam. Akkoriban nagyon sokat nézegettem Ani oldalát és csodáltam szép körmeit és a gyönyörűségeket, amit alkotott (és alkot folyamatosan). Végül döntöttem, nekem is olyan szép, természetes, saját köröm kell. A műköröm lenövesztésének első fázisa nagyon könnyű volt – a körömvégeken még ott az anyag, aminek hála nagyon tartós a lakkozás. Ott szúrtam el a dolgot, hogy engedtem a műkörmösnek búcsúzóul zselélakkot feltenni (ráadásul erős rózsaszínt választottam). Ezt ugyanis nem lehet egyszerűen eltávolítani, le kellett reszelni, amit viszont házilag oldottam meg és ezzel sikerült néhol eléggé elvékonyítani a körmöm.
Mikor aztán lenőtt a műköröm, és már csak a vékony – néhol túl vékony körmeimmel álltam ott tanácstalanul, eléggé kétségbeestem. Hisz nem erre vágytam – én szép hosszú, gyönyörűen lakkozott körmöket akartam!
Szerencsére akkor már több helyen is olvastam a japán manikűrről, és bár nem olcsó dolog, de mivel többen is ajánlották, hogy ez bizony bevált és erősebbek lettek a körmeik, elrobogtam a kedvenc fodrászkellékesemhez és megvásároltam a készletet. Izgatottan bontottam ki a csomagot és azon nyomban bele is vágtam, elkezdtem japán manikűrözni.



A leírásnak megfelelően szépen megoldható a művelet: egy kis felületreszelés, méhviasz felvitele és polírozása, majd a fényesítő por. Nekem nem ment az egyirányba polírozás, de úgy döntöttem, ez nem fog zavarni, ennek ellenére működnie kell a dolognak. Nagyon tetszett, hogy szép fényes lesz a körmöm a művelet után.
A körömápolási program az volt, hogy minden hétvégén alkalmaztam a japán manikűrt: hétvégén körömlakkot lemostam, szépen kimanikűröztem a körmöm és ilyenkor 1-2 napig nem is lakkoztam rá. Az első egy hónapban minden hétvégén végigcsináltam az összes lépést, majd később már csak minden második héten alkalmaztam a méhviaszt (egyes számú anyag), majd utána a fényesítő port, a köztes heteken pedig csak a fényesítő port. Azt írják az útmutatóban, hogy ha nagyon lestrapált a körmünk, akkor mellőzzük a lakkozást. Nos én néha kihagytam egy-két napot és nem lakkoztam a körmöm, de általában azért inkább művészkedtem, mint hogy csupaszon legyenek a körmöcskéim (ennek egyik fő oka, hogy a műköröm lenövesztése óta még egy problémával küzdök, mégpedig a körömfelválással, ezért nem is fotóztam soha a csupasz körmöm).



Kb június közepe óta alkalmazom ezt a japán manikűrt, és most már érezhető hatását is tapasztaltam. Sajnos a túlságosan elreszelt körömrészekkel nem tudott mit kezdeni, azok nem erősödtek-vastagodtak meg, de ezt nem is vártam tőle. Egyszerűen csak használtam, hogy ha már lenő a „sérült” rész, akkor már szép erős és egészséges lesz a körmöm mögötte. Egy ideje pedig feltűnt, hogy már nem töredezik le a körmöm sarka. Hetek óta csak szépen formára (egyelőre még rövidre) reszelem a körmöm, és nincs vele semmi probléma. Szép erős és egészséges lett a körmöm. Némelyiken még nem olyan erős a köröm, mint a másikakon, de határozottan érzem a különbséget. Egy-egy pici részen még töredezik lemezesen, de a régi állapothoz képest nagyon sokat javult a helyzet. Úgy érzem, hogy ez is el fog múlni nemsokára.
Megjegyezném, hogy a szokásos vitamincsomagomon kívül (amit már régóta használok) nem szedek semmi táplálékkiegészítőt, így nem lehet annak hatása. Bár tervezem, hogy elkezdek még egy kis kiegészítést így ősszel a hajam és a körmöm erősítésére (és az őszi hajhullás csökkentésére/megakadályozására), de ezt eddig még nem kezdtem el, pont azért, hogy lássam a japán manikűr tiszta hatását.



Azon, hogy a körömlakk tartósabb legyen, egyelőre még nem változtatott ez a termék sem. Viszont azt vettem észre, hogy néha ugyanaz az alap is tartósabb, mint máskor, tehát valószínűleg a körmöm aktuális zsírossága vagy az aktuális lakkozás módja (mennyire vékonyra/vastagra sikerült) és befolyásolhatja az eredményt. A tökéletes alapozólakkot még keresem, de ez egy másik bejegyzés témája.

Összességében tehát én nagyon meg vagyok elégedve a japán manikűr hatásával. Bár még nem vagyok „kész”, folyamatosan használni fogom ezután is, de már most érzem a változást. Örülök, hogy megvettem a készletet, bár egyben elég nagy összeg volt, de az eddig elfogyasztott mennyiséget látva egész életemben ezt fogom használni.


Ti ismeritek, használjátok a japán manikűrt?

15 megjegyzés:

  1. Még én is az első szettet használom (sok-sok éve) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet még az unokáimnak is jó lesz :-))

      Törlés
  2. Én nem használtam sosem eddig, de egyre jobban érdekel, legalábbis amiatt, hogy már nincs hajmosónő, így (remélhetőleg sok vendégem lesz és emiatt..) jobban igénybe lesz véve a kezem.
    Az ára kb mennyibe fáj amúgy? :$

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 11.090 Ft-ért vettem a Pacsuliban, Veszprémben
      Neten lehet kicsit olcsóbban látni, de a szállítási költséggel együtt már drágább lett volna ...

      Törlés
    2. Pacsuli? :O
      Az merre van? (Jól tájékozott vagyok ám Veszprémen belül... :D)

      Törlés
    3. A Haszkovó 18 szám alatt, az épület jobb szélén (én az ottani ABC parkolójában szoktam parkolni)

      Törlés
    4. Aha, akkor itt van a kutya elásva :]
      életemben ha 20× jártam a Haszkovónak csak a közelében, lehet sokat mondok :]
      Mindegy, egyelőre úgysem tudok rá beruházni, majd egyszer :]

      Törlés
  3. Na ezt a posztot még biztos sokszor átolvasom majd, mert nagyon gondolkodom egy ilyen készleten :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem, bár tény, hogy azért nem kis tétel...
      Esetleg keress egy manikűröst, aki csinál ilyet, és egyszer próbáld ki - bár így a hosszú távú hatása nem látszik, de megismerkedhetnél vele :-)

      Törlés
  4. Hát az első bekezdést én is írhattam volna... Nekem is ugyan ez volt, és ugyan úgy több év műköröm lett belőle. Aztán elment a műkörmösöm, és kb ekkor kezdtem a blogomat is.
    Hallottam már erről is, de előbb kísérleti jelleggel (meg mert olcsóbb) megvettem az essence körömerősítőjét, ami bevált. Még nem vagyok tökéletes, de határozottan jobb.
    De gondolkozom rajta, lehet egyszer beszerzek én is egy japán manikűr készletet :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elárulod pontosan melyik ez az Essence körömerősítő?(annyi van nekik)
      Kíváncsivá tettél :-)

      Törlés
  5. Szia PAncsi,

    Én még csak most hallottam erről a japán manikűrről nemrég (ezért elkezdtem keresni véleményeket az interneten, így bukkantam rád is. Nagyon köszi, hogy leírtad a a tapasztalataid) Felkeltette az érdeklődésem ez a módszer, ugyanazon oknál fogva, amit Te is említesz a bejegyzésed elején. A körmeim nagyon gyengék voltak mindig is. (Ezért nagyon hamar beszakad, nem tudom formázni, vagy ha igen akkor, ahogy te is említetted hamar baszakad, a körömlakkok nagyon hamar lepattogzanak...)
    Azért írok most, mert kíváncsi lennék, hogy folytattad-e tovább a kúrát/használtad-e továbbra is a fenti blogbejegyzés után? és ha igen akkor mi lett összességében a véleményed (hosszabb távú használat után)? erősebb lett a körmöd tőle? milyen a hosszú távú hatása miután abbahagyod?Csak addig erősít, amíg "rajta van" vagy tényleg megerősíti a körmöd? Jobban megmaradnak a körömlakkok?

    Nagyon köszi előre is a válaszod,

    Üdv,
    Nóri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Nóri!

      Őszintén szólva azóta kicsit felemásak a tapasztalataim a japán manikűrrel kapcsolatban. Ezt leginkább úgy jellemezném, hogy jó a japán manikűr, valóban erősíti a körmöket, de önmagában nekem nem elég. Amire szerintem figyelni kell, hogy ne alkalmazzuk túl gyakran illetve az alkalmazásakor nem polírozzuk túl a körmeink felületét, mert az nem tesz jót (nekem vékonyította a körmeim).
      A körömlakk tapadással nálam nem volt probléma: szépen tapadt a körömlakk a körmeimen, amikor egészséges a körmöm. Sok olyan véleményt olvastam, hogy nem tapad jól a japán manikűrözött felületre a lakk, ám én úgy tapasztaltam, hogy az én körmeimen akkor maradt meg jobban a körömlakk, amikor vastag és egészséges volt (a műköröm lenövesztése után a megreszelt felületet hiába japán manikűröztem, amíg az elvékonyodott rész le nem nőtt, voltak gondjaim a körömlakk tapadásával).
      Mostanában ritkábban használom a japán manikűrt, mert úgy érzem a körmeim e nélkül is erősek és egészségesek (ami régebben nem volt rájuk jellemző). Manapság a körmök olajozására és az Eveline körömerősítő lakkra esküszöm, valamint a beszívódó körömerősítőkre, itt írtam róluk:
      http://pancsipipereasztala.blogspot.hu/2016/06/hogyan-novesztettem-eros-kormoket.html
      Egyébként a japán manikűr hatása nem múlik el akkor, amikor abbahagyod, hiszen a köröm felületébe bedolgozod az anyagot, ami ott is marad, amíg le nem nő. Ezért is használom manapság ma már én is csak havonta a fentiek gyakoribb használata mellett.
      Amire még nagyon figyelek, hogy mosogatáskor, takarításkor ne áztassam a körmeim vegyszerben. Tudom, hogy macerás megszokni, de a körmeink és a bőrünk meghálája, ha megtanulunk gumikesztyúben takarítani, ablakot mosni :)

      Üdv
      PAncsi

      Törlés
  6. A kérdésem a következő: japán manikűrözött körömre lehet-e műkörmöt építeni? Megmarad rajta, vagy ledobja?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Mivel nem vagyok műkörmös, sajnos nem tudok erre egyértelmű választ adni.
      Nem próbáltam, bár őszintén szólva feleslegesnek érezném, hogy valaki japán manikűrözze a körmét, hogy aztán pedig műkörmöt építsenek rá. Én nem gondolom egyébként, hogy ledobná, tekintettel arra, hogy a műköröm előtt meg kell bolyhozni kissé a köröm felszínét, amivel pont azt a réteget bontja meg a körmös, ahova a méhviaszt felviszik, de mint mondtam, nincs ebben tapasztalatom. Mindenképp kérdezz meg erről egy tapasztalt körmöst!

      Törlés