2012. szeptember 18., kedd

Körömlakkozás: Tartóssági "antirekord"



Be kell vallanom, nem éppen ilyen bejegyzéssel készültem mára. Szerettem volna egy PAncsis őszi körömlakkozást mutatni a jelenleg nagyon tetsző új Essence lakkal, az English Rose színnel, a gyűrűsujjakon pedig a Time for Romance lakkal. Este már későn végeztem a lakkozással, természetes fény-hiány miatt nem álltam neki fotózni, gondoltam majd reggel. A reggeli készülődés közben azonban megdöbbenve láttam, hogy hiába nincs még 12 órája sem fent a lakk a körmömön, már elkezdett lepattogni a körmeim több mint feléről a lakk. Szinte hihetetlen, teljesen ledöbbentem és irtó mérges lettem – no és kétségbeestem (utólag persze mosolygok, hogy mennyi érzést vált ki belőlem egy lepattogott körömlakk). 

Amúgy is érett már egy ilyen bejegyzés, mert bár szépen megerősödtek a körmeim a japán manikűr hatására (növekszenek szépen és már egyáltalán nem töredeznek), de a lakkozás továbbra sem tartós. 

Próbáltam az Orly Bonder gumis alaplakkot, az Essence Better Than GelNails alapozó lakkjából a színtelen változatot, az Orly barázdakitöltő lakkot valamint az Essence Better Than GelNails alapozó lakkjából a Softwhite árnyalatot – és 1,5-2 napnál többet nem bírt a lakkozásom, de ha a 2. nap délután-este csak minimális volt a lepattogzás, akkor már roppant boldog voltam. 

Ennyire rossz még sosem volt a helyzet, mint most, hogy este kilakkozom és másnap reggel már csúnyán pattogzik le. Meg kell jegyeznem, hogy soha nem lakkozok alaplakk nélkül, és mindig használok fedőlakkot is (Orly In a Snap gyorsszárító UV fény lakkot). 

Eddig türelmesen vártam, hogy javuljon a helyzet, de lassan kezdek kétségbeesni: már lenőtt a műkörmöm, megerősödött a saját körmöm – a körömlakkozás bizonyos értelemben még mindig sikertelen projekt számomra. 

Agyalok, hogy vajon mi lehet a probléma? 
- Rossz a lakkozási technikám? (túl vastagon lakkozok?) 
- Nem jó az alapozólakkom? (besűrűsödött, megromlott, stb) 
- Túl zsíros a körmöm anyaga és emiatt ledobja a lakkot? 
- Nem jó, hogy szögletes a körmöm formája? (általában a sarkoknál kezd lepattogni) 
- A japán manikűr miatti sima felületen nem marad meg a lakk? 

Bár néhány órával később már megnyugodva nem érzem annyira világvége tragikusnak a helyzetet (pontosabban megmosolyogtam magam, hogy milyen jó, hogy ilyen hatalmas problémáim vannak), de azért jó lenne a végére járni a dolognak, mert nagyon zavar és ápolatlannak érzem magam, ha lepattogzott körömlakkal járkálok. Főleg így az ősz közeledtével, hisz gyakorlatilag nem merek sötét körömlakkot felkenni, mert hogy néz már ki, ha lepattogzik napközben a körömlakk (nem hiszem hogy a főnököm megértené, ha munkaidőben elkezdeném lemosni a körömlakkot, mert elkezdett lepattogni). 

„Végső elkeseredésemben” eszembe jut, hogy egyszerűen megoldhatnám a problémát, ha újra tetetnék fel műkörmöt vagy legalább gél lakkot, de még nem szeretném „feladni a harcot”, ha már olyan jól haladok a körmöm erősítésével. 

Nektek volt ilyen problémátok? Hogy sikerült megoldani?

18 megjegyzés:

  1. Nos, ha kicsit megnyugtat, akkor az új essence lakkal én is így jártam BTGN fedővel, amivel egyébként 5-7 napig is bírják a manikűrjeim. Ez kerek kettő napot bírt ki. És nem egy helyen olvastam ezt az új colour&go lakkokról. :S Mit használsz fedőlakknak? Én alapnak a she zselés hatású lakkját, fedőnek a BTGN-t és azóta nincs bajom a tartóssággal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 5-7 napig? Irigyellek!
      Nekem már 3-4 is nagy boldogság lenne. Fedőlakknak az Orly In a Snap gyorsszárító lakkját használom - nem tudok szép vékonyan lakkozni, így szükségem van a gyors szárításra.
      Én is olvastam néhány helyen, hogy nem az igazi az új Essence lakkok tartóssága, de az a baj, hogy nálam a régiek sem voltak túl tartósak (no persze azért nem 10 órát bírtak, de 2 teljes napot azok sem)
      Felírom a listára ezt a she lakkot - és reménykedek :-S

      Törlés
    2. holnap megkeresem Neked a linket, ahol írtam a she lakkról, a BTGN gyorsan szárít ;)

      Törlés
    3. bocsi most látom csak h írtad a fedőlakkot, baromi fáradt vagyok elkerülte a figyelmem :S

      Törlés
  2. Én is ezt akartam mondani, amit pipacs, hogy t9bb helyen olvastam ilyet az új essence c&go lakkokról, bár nekem eddig nagyon szépen bírja ehhez képest a chic reloaded, remélem jól is fogja bírni ezután is :$

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most ismét kilakkozom a körmöm a régi lakkokkal és stopperrel mérem, hogy az mennyit bír (sajna az sem szokott túl sokat, mint fent írtam)

      Törlés
  3. Nekem nem vált be semmi, ívben nőnek a körmeim, emiatt mindig meghajlanak, ha valamihez hozzáérek velük, sokszor meg be is szakadt egy, és akkor ment mindegyik tövig lereszelésre, mert nem bírom elviselni, ha nem egyformák. Arról nem beszélve, hogy sajnos nem túl hosszúkásak, tehát kb. semmilyen lakk nem mutatott úgy jól rajtuk. Ezért döntöttem a zselé mellett, átlátszó, ugyanúgy lakkozom, mintha a sajátom lenne, direkt nem tartósabb díszítést választok, mert megunnám, és ráérek 4 hetente megcsinálni magamnak. A teljes készlet ára 18 ezer forint volt, zselével, lámpával, előkészítő folyadékokkal, mindennel, tehát gyakorlatilag 4 műkörmösnél töltött alkalom árából. Évente ráérek új zselét venni, tehát évente 4000 Ft, mert a fixáló is kifogy kb. annyi idő alatt. Hiába próbáltam bármit, végül ez lett, mert semmilyen vitamin és folyadék nem használt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, eszembe jutott a Te megoldásod is, csak nem tudom, mennyire biztonságos otthon saját magamnak csinálni (körömgomba meg hasonlók, elvégre mégsem tanultam ilyesmit)
      Ráadásul az is kérdéses, bal kézzel hogy tudnám megformázni?
      Zselés műkörmöt csinálsz, vagy zselélakkot használsz?
      Nincs kedved írni erről egy részletes bejegyzést? :-)

      Törlés
    2. Sima átlátszó zselét teszek fel, használok gombaölőt meg mindenfélét, ami kell, és egyáltalán nem szokott gondom lenni vele. Írok róla majd, jó ötlet. :-) Igazából arra rágtam be, hogy négy műkörmös közül 3 esetében másnapra félcentis (!) levegősödés volt némelyik körmömön (a negyedik meg kiköltözött az Államokba). Megfigyeltem, hogyan csinálják, megvettem mindent hozzá, és megcsináltam magamnak. Igazából nem nehéz, ha lakkozni és reszelni tudsz bal kézzel, akkor ez is menni fog. :-) A hétvégén sort kerítek a leírásra. :-)

      Törlés
    3. Én is nagyon sokszor láttam már hogy csinálják, hisz évekig volt műkörmöm, de a bal kezes megoldástól azért tartanék :-)
      Nekem most a zselélakk merült fel, mint megoldás, azt talán én is meg tudnám oldani magamon, de egyelőre ezt csak talonban tartom, mint ötletet, ha már beruháztam a japán manikűrre.
      Kíváncsian várom a bejegyzésed! :-)

      Törlés
    4. Na, majd leírok mindent. Az a jó benne, hogy lehet bénázni és utólag javítani :-)

      Törlés
    5. lámpám már van, úgyhogy én is nagyon várom a leírást! :))

      Törlés
  4. Megkerestem neked a s-he lakkos postom: :)
    http://csinosleszek-pipacs.blogspot.hu/2012/03/s-he-mukoromhatasu-koromlakk.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy, köszönöm szépen!
      Van még egy kuponom a DM-be, ma jár le, gyorsan megyek és veszek is egyet kipróbálni :-)

      Egyébként este kilakkoztam a körmöm régi nude lakkal és csillámmal, ma reggelre nem pattogott még le...
      Sajnálnám ha tényleg az új lakkok lennének a ludasak

      Törlés
    2. Ma megint ez jött velem szemben egy blogban, hogy az
      új essence lakkja már másnap pattogni kezdett, szóval de, szerintem az új lakkok felejtősek. :S

      Törlés
    3. és nincs mit :) kíváncsi vagyok hogy válik be neked! :)

      Törlés
    4. Ó, hát ez szomorú hír! (mármint hogy másnak sem vált be az új Essence lakk)

      Ma megvettem a She lakkot (nem gondoltam, hogy ennyibe kerül, ennyiért jónak kell lennie :-)
      Holnap kipróbálom (ma a hajam színeződik, így a lakkozás elmarad, legalább tesztelhetem a tegnapi tartósságát)

      Törlés
    5. Igen, sajnos nagyon drága :S , viszont elég sűrű így sokáig elég, én csak egy rétegben viszem fel mindig.

      Törlés