2012. szeptember 14., péntek

Frizuratipp: Kontyfánk



A Bikira lányoknál olvastam először erről az egyszerű-de-nagyszerű kis segédeszközről, és bár épp nem sokkal előtte vettem meg a spin pin-t, azért elkezdte birizgálni a fantáziámat ez is. 


No persze kisvárosban, a „világvégén” ne is álmodjak arról, hogy ezt megkaphatom: kerestem kisebb nagyobb drogériákban, hipermarketben, olcsó boltban, sehol sem találtam, de nem adtam fel! Mit csinál az ember lánya, ha nem talál a városában ilyesmit? Megrendeli Kínából :-) Hisz sokkal olcsóbb, ha a Távol-Keletről rendelem meg ingyenes szállítással, mint ha elutaznék érte a legközelebbi megyeszékhelyre (ez azért nem semmi). Persze mondanom sem kell, hogy néhány nappal azután, hogy megérkezett a kis csomagom, betévedtem a helyi C&A-ba, ahol már volt kitéve ilyen szőke hajba való kontyfánk – ekkor azonban én már csak mosolyogtam, hogy nekem kevesebbért ideért kínai barátainktól. A C&A-ban ugyanis 450 Ft-ért láttam, én viszont 1,39 dollárért rendeltem. 

Több színben is kapható, sötétbarna és fekete a sötétebb hajakba és bézs a világosabb, szőke hajba – bár elvileg nem látszik ki, szerintem óvatosságból érdemes a hajszínünkhöz illőt választani. 

Ami tetszik a kontyfánkban, hogy szabályosabb és nagyobb kontyot tudok vele készíteni, mint a spin pinnel. Azzal ugyanis csak összetekerem a hajam és belecsavarom a csavarókat. Itt viszont erre a nem kicsi párnára fekszik fel a hajam, ezzel szabályosabb-szebb konty készülhet. Nekem elég vékony szálú, kevés hajam van (szerintem, a fodrász szerint nem), ezért kicsit féltem, hogy egyáltalán eltakarja-e majd a hajam a kontyfánkot, de szerencsére egyáltalán nem látszik ki, ráadásul a konty köré takart haj mennyiségét látva én is úgy érzem, hogy talán nem is olyan nagyon kevés a hajam :-) 


Számomra ideális eszköz a már nem friss hajból mutatós frizura készítésére. Nálam kizárt, hogy a frissen mosott hajamból készüljön ilyen konty: egyrészt mert a frissen mosott hajam szeretem kiengedve hordani :-), másrészt pedig frissen mosva olyan selymes, hogy egyáltalán nem tudnám kontyba fogni, állandóan szétcsúszna. Ezért én 2-3 napos hajból szoktam főleg kontyot alkotni. 



Ahogy én készítem a kontyot: 
1. A kifésült hajat egy vékony (de nem befőttes) gumival lófarokba kötöm tetszőleges részén a fejemnek. Én jobb szeretem a középen vagy magasan készült kontyot, de természetesen ez ízlés kérdése. Aki alul szereti hordani, az számoljon azzal, hogy viszonylag nagy (legalábbis nekem nagy) konty készül, így nem biztos, hogy kényelmes lesz a túlságosan lent összefogott hajból készült mű. 
2. A kontyfánkot ráhúzom a copfra és eligazgatom körbe a hajam, hogy mindenhol eltakarja a segédeszközt a hajam – ez jó móka, mert ugye korlátozottak a látási viszonyok, így az ujjaimmal kellett kitapogatnom, hogy rendben lesz-e az elrendezés. 
3. Miután elrendeztem a hajam, egy másik vékony gumival (figyelek rá, hogy a hajszínemhez hasonlító gumit használjak) összefogom a hajam a kontyfánk körül. Ezzel fixálom a kontyfánk körüli hajrészt, mert eléggé tud csúszkálni a hajam, nem maradna meg ott egész nap, ahova én azt kora reggel gondoltam. 
4. Ekkor a maradék hajam lóg a fejem körül – elég vicces látvány, ezt kell körbetekerni a második hajgumi körül (tehát a kontyfánk és a fejem találkozása körüli résznél). A képeket visszanézve ez nekem elég vastag lett, talán ha szorosabbra tekerem, vékonyabb lesz. A körbetekert hajat alaposan megtűzdeljük kontytűvel, így rögzítjük. 
5. Aki szereti, használhat lakkot, én nem igazán szeretem, így kihagytam. 

használt eszközök

Szerintem egész egyszerűen elkészíthető ezzel az eszközzel a konty, nem kell hozzá különösebb ügyesség sem. Én biztos heti rendszerességgel fogok ezután ilyen kontyot hordani :) 




Ismeritek ezt az eszközt? Szeretitek a kontyot?

18 megjegyzés:

  1. Nekem zokniból ill. harisnyából van ilyen fánkom. Igazán szép lett a kontyod, nekem nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!
      Ha nem találtam volna Ebayen, én is csináltam volna egyet zokniból,de lapjában véve lusta vagyok :-)

      Törlés
  2. Hű, nagyon tetszik! :) Mintha fodrásznál jártál volna! Nagyon praktikus ez a kis valami :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, tényleg elég szabályos lett - ahhoz képest, hogy én csináltam :-)

      Törlés
  3. Nagyon szép, ilyen volt szerdán is nem? (vagy ez talán pont szerdai? mintha a felső is ismerős lenne:$)
    Én is gondolkoztam ilyenen, de ezek után tutira akarok :D
    mondjuk nem szeretem általában felkötni a hajam, de vészhelyzetben jól jöhet, ha nincs idő hajat mosni már vagy ki szeretném húzni még egy nappal a dolgot.
    Nekem olyanom van, biztosan ismered, 90-es években nagyon menő volt.. :D Ilyen egyenes lap, ki lehet nyitni, és a haj aljába beletenni, felcsavarni rá a hajat, és betekeredik körbe ha rácsapsz vagy meghajlítod, nem tudom jobban elmagyarázni és a neve sem jut eszembe.. De bizti érted :D
    Na, az tök jó lenne, de mivel eléggé meneteles a hajam, és a felső tincsek nem érnek le a legaljára, így a saját hajamban sehogy nem jó, mert kicsúsznak a rövidebb részek :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez épp a szerdai :-)
      Copfot én sem nagyon hordok, hogy ne húzza a hajam,de ez most nagyon bejön.
      Emlékszem arra az eszközre! Nekem sosem volt, pedig nagyon szerettem volna egyet :-) Az egyik gimis osztálytársamnak volt olyan, és olyan szép hullámokat csinált vele a hajába! Úgy irigyeltem a szép hosszú, természetes vörös haját - azt hiszem akkor szerettem bele a vörös színbe :-D

      Törlés
    2. Na, ezt most hirtelen felindulásból megrendeltem, és reménykedem benne, hogy ha kb oda akarom csinálni mint Te a képen, akkor ezzel menni is fog, még ha nem is használom majd heti szinten, 360 Ftért hülye lennék nem megrendelni :$

      Van még olyan, amit írtam, szivacsosban is, de azzal is az a gond, hogy alulról kell feltekerni, sőt van kis vékony műanyag is, egy pici hurokkal, bár az komolytalannak tűnik nekem, félnék, hogy szétesik.. Eddig is szemeztem ezzel a
      kontyfánkkal, de ez adta a végső lökést, hogy kell. :]
      Aztán ha beválik, akár még tudok rendelni. Bár a spin pin is eléggé mozgatja a fantáziámat :P

      Törlés
    3. Én is épp így voltam vele, hogy ennyi pénzért akkor is megérte, ha csak havonta egyszer használom.
      A spin pin nálam most kicsit háttérbe szorult, mert ezzel sokkal szabályosabb kontyot tudok alkotni - azt ide-oda csavargatom, majd beleszuszakolom a csavarokat, jópofa dolog, de én sosem tudtam szabályos kontyot csinálni (no persze amikor csak az volt, azzal is nagyon boldog voltam :-)

      Törlés
    4. Néztem szerdán is a hajad, gondolkoztam is utána, hogy de szép, tuti nem menne nekem ilyen szabályosra. De most már értem :D

      Törlés
    5. Hihi, csaltam kicsit
      Magamtól nekem sem menne szabályosra, sőt :-))

      Törlés
    6. Na csak érjen ide :D
      amúgy mondom, a másik is tök jó lenne, csak nem az én hajamhoz :(
      De amúgy ha Neked nagyjából egyhosszú, meg ha érdekel, odaadom szívesen, mert nálam csak magányosan hever a fiókban :(

      Törlés
    7. Nekem eddig még minden ideért rendben!
      Nagyjából egyhosszú a hajam. Szóval ha Neked tényleg nem kell, elfogadnám az eszközt! :-)

      Törlés
    8. Eddig nekem is, remélem ezután is így lesz. :]
      Na akkor megkeresem aztán megbeszéljük :]

      Törlés
  4. Én zoknival szoktam ugyanezt, csak nagyon zavar az a hajtömeg amit a végén rá kell tekerni a fánk köré és ez így elnyomja a fánkot a fejemtől (milyen szépen hangzik..) szóval ritkán, de szeretem ezt a frizurát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát a Te dús hajaddal nem csodálom.
      Nekem sajnos (vagy szerencse?) nincs olyan dús hajam, így nálam nem probléma, pedig még én is meglepődtem, milyen sok hajat kell körbetekerni :-)

      Törlés
  5. Nagyon szépen lett!Én is szemezek régóta ilyen kontyfánkkal,de valahogy mindig elmarad a megvétele.De most tuti beszerzek egyet mert akarok én is ilyen szép,mutatós frizurát:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá! :-)
      Úgy emlékszem, régebben egy bloggerina írta hogy a H&M-ben vett ilyet, és pár hete C&A-ban is láttam

      Törlés