2012. szeptember 20., csütörtök

Beauty Night - Szépítő este



Néha megesik, hogy egy estém egyedül töltöm itthon, ilyenkor pedig szívesen rendezek magamnak szépítő, szépítkező estét. Egy-egy ilyen „Beauty Night” során a máskor egy egész hétre szétosztott otthoni kezelés napirendre kerül, így a nap végén szebbnek, ápoltabbnak érzem magam és ezzel a tudattal térek nyugovóra. Szerintem a nők lelkének igencsak jót tesz az ilyesmi, amikor tudom, hogy most igazán sokat tettem azért, hogy ápoltabb legyek. Van, aki ilyen szépítő napot, esetleg hétvégét tart, de én nem tudok egy egész napot erre szánni, egy –egy ilyen este viszont alkalmanként belefér. Ebben a bejegyzésben megmutatom, hogy milyen lépések és mely termékek kerülnek ilyenkor „terítékre” nálam. 


Nulladik lépésként általában azzal kezdek, hogy egyfajta megtisztulásként eltávolítok magamról minden dekorkozmetikumot: sminket, körömlakkot (ha a körömlakkot nem is akarjuk eltávolítani, a sminktől  természetesen mindenképpen meg kell válni). 

Ezután következhet a test és az arc megtisztulása: kedvtől és időtől függően veszek egy nyugtató meleg fürdőt, vagy lezuhanyozom. Közben megszabadulok a lehető legtöbb elhalt hámsejttől: ilyenkor előkerül az arc- és a testradír is. A jelenleg használt kedvenc arcradírom a Himalaya Herbals diós arcradírja, ezt heti 1-2 alkalommal használom. Testradírként általában egy kis olívaolajat keverek el cukorral – ez igazán természetes megoldás és kifejezetten jót tesz a bőrömnek; ráadásul frissen keverem ki használat előtt, nem foglalja plusz egy tubus a helyet a kis fürdőszobánkban. 
Ha van időm, jólesik egy kis rövid relaxáció, meditáció is a kádban: néha zenét is viszek be hozzá, sokféle meditációs zene közül lehet ma már választani, de sokszor a csend is nagyon jóleső és pihentető tud lenni. 

Fürdés után jöhet a testápolás: ilyenkor előkerülhet a tartalmasabb testápoló, különösen a hidegebb idő beköszöntével. Fürdés után kissé szárazabb lehet a bőr, ezért ezt a lépést nem szabad megspórolni (én nem is tudnám, mert elég száraz a bőröm és ha nem használok testápolót, főleg fürdés után, nagyon zavaróan húzódik). A térd és könyök szárazabb, érdesebb bőrére kerülhet akár egy zsírosabb krém is, hálás lesz érte. Én erre a célra az Alverde lábápoló vajat használom – zsíros krém, de a szárazabb bőr pikk-pakk beissza (ha nem akarok zsíros krémesen mászkálni a lakásban, akkor inkább csak lefekvés előtt kenem fel, addig  pedig elég a sima testápoló). 


Az arcpakolás előtt én ilyenkor szeretem kicsit meggőzölni az arcom. Van itthon egy kis arcszaunám, amivel kényelmesen lebonyolítom ezt a műveletet: csak beleöntöm a folyadékot, majd várok, míg a kis gép felforralja és hajolhatok is fölé. Némi illóolaj (náthás időszakban teafa), esetleg kamillatea kerülhet bele és igazán jót teszünk az arcunkkal. Ugyanilyen hatást lehet elérni egy lábas gőzölgő forró vízzel is – tehát nem kell kihagynia a gőzölést annak sem, akinek nincs arcszaunája. A gőzölés hatására az arcbőr felpuhul és sokkal hatékonyabb lesz az arcpakolás is (és néhány mitesszert is könnyen ki lehet „lökni a helyéről”, persze csak finoman!). Az arcbőr-típusunk függvényében érdemes megválasztani a tisztító / tápláló arcpakolást: én ilyenkor hanyagolom az 5 perces pakolásokat, hisz van időm hosszabbra is. Nagyon szeretem a Lady Stella mézes pakolását – szuperül hidratál, táplál. Amikor van több időm arcpakolásokra, akkor mindig ezt veszem elő, mert olyan puha és hidratált lesz az arcom utána. Ha épp nincs itthon vagy elfogyott az arcpakolásom, akkor mézet szoktam rátenni: nagyon jó hatással van arcbőrre, táplál, hidratál, fertőtlenít és nyugtatja a bőrt. 

Míg az arcpakolás hat, gyorsan sort kerítek a manikűr-pedikűrre. Megformázom a körmöket, megreszelem, esetleg picit megpolírozom, a körömágybőrt rendbe teszem. Ha kicsit megvastagodott a sarkamon a bőr, azt is ledörzsölöm-reszelem. Ha nem lakkozok utána, akkor ilyenkor egy kevés ápoló olajjal is bekenem a bőröm, majd alaposan bekrémezem. Ilyenkor jól jön egy kicsit zsírosabb, tápláló krém (akár ugyanaz, amit korábban a könyökömre és térdemre használtam). Ilyenkor előkapok egy vékony kesztyűt (pl az Essence kis lila kesztyűjét) és azt húzom az alaposan bekrémezett kezemre, hogy ne maszatoljak össze mindent. 

Ha épp esedékes, ilyenkor át szoktam nézni még a szemöldököm is, hogy szükséges-e kihúzni egy-egy kósza szőrszálat. 

Mint látjátok tehát, ezek nem olyan extra dolgok, gyakorlatilag minden lépését megcsinálja az ember lánya egy bizonyos időszakon (1-2 héten) belül, csupán ezeken az estéken „ömlesztve” szépítkezem. 


Ti szoktatok ilyen csajos-szépítkezős estét tartani? Ha igen, miket csináltok? Kimaradt valami, ami szerintetek fontos lenne?

4 megjegyzés:

  1. Nálam általában a vasárnap délután-este a szépítkezős bár mostanában eléggé ellustultam ezen a téren, illetve késő délután nincs már idegzetem nekiállni :D

    VálaszTörlés
  2. Ezt a bejegyzést én is írhattam volna, ugyanígy szoktam feldobni a magányos estéket, így egy csapásra megszépülök, és valóban jó érzés így lefeküdni :-)

    VálaszTörlés
  3. Áltában vasárnap délután végzem el a házi wellness-em (hajpakolás,arcpakolás, radírozás, mani- pedi,...), én csak így hívom :D

    VálaszTörlés