2012. szeptember 6., csütörtök

Artdeco filces szemkontúrtus



Ezt a tust kivételesen nem vásároltam (gyakorlatilag ez az első Artdeco sminktermékem), hanem egy munkatársamtól kaptam. Ő ugyanis lemondott róla: kitartó módon már a második terméket próbálgatta, de nem ment neki a tusvonal húzása, mindig elmaszatolódik a szemén, nem szárad meg. Mivel feladta a „küzdelmet”, elhozta nekem, hogy próbáljam ki, vajon az én kezemben működik-e.



Őszintén szólva nagyon kíváncsi voltam, hisz az Artdeco termékekre mindig egy jó minőségű, profi termékekként tekintettem, noha még nem próbáltam tőlük semmit (bár a képzeletbeli kívánságlistámon szerepel a szemhéjalapozójuk kipróbálása, ami remélem megvalósul amint eljutok egy Müllerbe). Azt gondoltam, az nem lehet, hogy ez a tus annyira rossz legyen (bár sajnos találtam több negatív tapasztalatot is a neten).



Maga a termék egy filces tus fekete színben. Minőségi érzetet ad a letisztult fekete csomagolásnak az, hogy nem műanyag az anyaga – fémhenger tartalmazza a 1,5 ml fekete festéket, aminek köszönhetően meglepően súlyos lett. A tus színe mély, bársonyos fekete, szerintem nagyon szép!




Talán írtam már arról, hogy nem vagyok túl ügyes tusvonal húzó, bár kisebb-nagyobb sikerrel minden nap gyakorlom. A hétköznapi munkahelyi sminkem elengedhetetlen része a felső szempillavonalban egy vékony sötét (általában fekete, ritkábban barna) vonal, ami dúsabbnak mutatja a szempilláimat. Bár nagyon tetszik, nem érzem munkahelyre valónak a cicás tusvonalat, így azt nem szoktam rajzolni.
Első alkalommal egy kicsit vastagabb vonallal kezdtem, ami sajnos iszonyatosan lassan száradt a szememen, így a fekete vonal nekem is a felső szemhéjamon kötött ki. Kitartóan vártam, hogy mikor szárad meg, de nem sikerült kivárnom, így inkább lemostam (az új tus próbálgatását épp ezért célszerű akkorra ütemezni, amikor nem számít, hogy sikerül-e vagy sem - vagyis nem ajánlott élesben próbálgatni az új terméket). Gyorsan kitapasztaltam tehát, hogy hogy nem működik ez a tusfilc: ha elsőre vastag vonalat húzunk vele, bizony nem lesz jó, mert nem szárad meg.
Nem adtam fel, újra próbálkoztam: ezúttal már vékony vonalat húztam, amit csak a száradása után vastagítottam (a profik azt hiszem ezt hívják építgetésnek) – így már nem volt probléma, a szép fekete festék a helyén maradt, nem maszatolta össze a felső szemhéjam. Azóta is így használom – szép vékony tusvonalként, ami egyszer sem mászott még el nemkívánatos helyekre, tartósan a helyén marad egész nap. 




Bár van otthon néhány szemhéjtusom, de sajnos egyikkel sem tudtam ilyen szép vonalat húzni, mint ezzel: az ecsetes megoldáshoz nekem nincs elég biztos kezem, sosem volt szép a vonal, a kisebb méretű, sokak által dícsért Lovely tus pedig nekem nem állt kézre, így az sem volt az igazi, talán túl kicsi a mérete számomra. Ennek viszont mind a hossza, mind az ecset nagysága megfelelő, és számomra is hihetetlen módon, már második alkalommal sikerült vállalható tusvonalat húznom – ami nekem ugyan nagy szó, de a profi sminkesek esetleg mosolyognak :-)

Az utóbbi időben az Avon gél állagú tusceruzáit használtam és nagyon szeretem őket; egy hátrányuk azonban van az ilyen jellegű tusfilcekkel szemben: ahhoz, hogy szép vékony vonalat sikerüljön velük húznom, gyakran faragnom kell őket (amivel viszont az anyag egy része kárba vész). Nekem csak a hegyes ceruzával sikerült ugyanis a vékony tusvonalat kiviteleznem (Djkaty tippje, hogy a ceruza anyagát ferde tusecsettel viszi fel a szemre, jól hangzik, én még nem próbáltam, de ez lehet a megoldás a sok faragás ellen).

Az árával kapcsolatban csak netes információim vannak (mivel, mint említettem, nem én vásároltam) kb 2.600 Ft-ért láttam különböző oldalakon, de láttam ennél jóval drágábban is, 3-4.000 Ft-ért (amint eljutok egy Müllerbe, megnézem az árát és pontosítok). Nagyobb drogériákban kaphatóak az Artdeco termékek, én Müllerben láttam (a veszprémi DM, Rossmann üzletekben sehol sem találkoztam még velük).

Összességében tehát a sok negatív tapasztalat ellenére nekem bevált ez a termék: könnyen tudok szép tusvonalat húzni vele – kézre áll a nagysága, a filc formája, ráadásul szép mélyfekete vonalat húz. Vastag vonal alkotására nem annyira alkalmas, mert nagyon lassan szárad – tehát ezt figyelembe kell vennie annak, aki inkább olyan tusvonalat húz. A megvásárlása azonban számomra erősen árfüggő – egyelőre nem hiszem, hogy kiadnék egy ilyen termékért 3-4.000 Ft-ot (2.500-ért már elgondolkodnék). Amennyiben találok drogériás, olcsóbb árkategóriában hasonló jó terméket, valószínűleg azt választanám helyette. Ehhez viszont egyelőre keresgélnem kell – addig pedig bízom benne, hogy nem fogy ki túl hamar ez a remek tus.


Ti ismeritek, használjátok ezt a terméket? Milyen tus vált be Nektek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése