2012. augusztus 14., kedd

Tartós szempillafestés



Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem nem tetszik, amikor valakinek ki van spirálozva a szempillája, de ha felülről ránézek, látom hogy honnan hiányzik a festék. A lányok nagy része alulról spirálozza a szempilláit, és ha a saját pillák nem feketék, akkor az bizony kilátszik ilyenkor.
Ezt elkerülendő szoktam kozmetikussal festetni a szempilláim. Havonta egyszer felkeresem, és egy kb fél órás procedúra során kiszedi a szemöldököm, befesti a szemöldököm és a szempillám, miközben én jót szunyókálok a székben :-) E műveletek közül a szempillafestés az, amelyet szerintem nagyon nehéz (és nem is igazán ajánlott) otthon saját magunkon kivitelezni. 
Hogy én miért szeretem ezt a fajta szempillafestést? Mert a gyári szőkésbarna szempilláim így feketék lesznek hetekig: a fent említett jelenség nem fordulhat elő, emellett a szempillák töve is sötétebb színű, ezáltal sűrűbbnek is tűnnek. Ez persze nem helyettesíti a szempillaspirál használatát, hiszen ezzel nem lesznek sűrűbbek vagy hosszabbak a pilláink, de van olyan, akinek már ennyi “smink” is elegendő néhanapján.


Hogy is történik ez a tartós szempillafestés?
Nézzétek el nekem, nem vagyok kozmetikus - csak nagyon sokszor átestem már ezen - így lehet hogy nem teljesen szakszerű lesz a leírás, de bízom benne, hogy érthető. 
Először is le kell tisztítani a pillákat, le kell mosni a szemfestéket (én jobb szeretem ezt magam csinálni, így inkább lemosom a sminket már mielőtt megyek). Ezután a kozmetikus vazelinnel bekeni a szemünk alatti részt, valamint szintén egy kis vazelinnel bekent vattalapot helyez erre a részre. Erre fekszenek majd fel a festékes szempilláink, majd kicsit bekeni a szemhéjunkat is, hogy ne legyen az sem festékes. Ha eligazgatta a pillákat, felkerül a festék, majd csukott szemmel várunk (én általában szunyókálok) amíg a festék megfogja a pillákat - ez kb 10-15 perc szokott lenni.
Majd következik a lemosás: egy bab alakú tálban lévő langyos víz és vattapamacs segítségével lemossa a festéket. Ezután rak rá egy kis bórvizes borogatást, ami fixálja a festéket és összehúzza az ereket, végül a biztonság kedvéért szemcsepp és kész is van!

Íme egy kicsit béna kép, hogy milyen szép fekete lett a világos pillám a művelet után (sajnos az előtte kép eltűnt):



Emellett én ilyenkor mindig kiszedetem a szemöldököm is, mert én nem látom olyan szögből mint a kozmetikus, nem is tudom olyan szépen, alaposan kiszedni. Emellett a szemöldökömet is szoktuk festeni, hogy kicsit határozottabb színe legyen (kicsit sötétebb barna), ne olyan kis szőke, mint gyárilag. Ez a művelet viszont akár otthon is elvégezhető, csak festék kell hozzá (én a Refectocil márkát ismerem, de a DM-ben is láttam ilyesmit), oxi és pálcika amivel felvisszük. 


Szerintem jó dolog ez a tartós festés, ami nálam ugyan egyáltalán nem helyettesíti a szempillaspirál, mint a legalapvetőbb sminkeszköz használatát, viszont havonta egyszer mindig megejtem ezt a műveletet.


Ti szoktátok festetni így a szempilláitokat/szemöldökötöket?

11 megjegyzés:

  1. oo ez tökre jól hangzik:) hova szoktál járni? mennyibe kerül egy ilyen festés?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Cholnokyn lévő Szépségkuckóba (az közel van hozzád, ha jól sejtem)
      A szemöldökszedés-festés és szempillafestés együtt 1.800 Ft, én mindig így együtt kérem, de gondolom kb 6-700 Ft lehet csak a szempillafestés

      Törlés
    2. Cholnoky 27 a pontos cím, ha jól emlékszem

      Törlés
  2. Ez tényleg jól jöhet, ha valakinek világos a pillája. Én sötét hajú, szemű lányka vagyok így nincs ilyen trükkre szükségem, meg mindig felülről is befestem a pilláimat, valahol láttam, hogy onnan is áthúzta a sminkes és megtetszett :) Amúgy tényleg furcsa tud lenni, amikor ilyen foltok vannak a szempillán vagy a töve világosabb a hölgyikének :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáltam én is felülről is festeni, de akkor nem ívelt olyan szépen felfelé a szempillám - valószínűleg nem jól csináltam :-)

      Törlés
  3. Nekem egyszer volt festve, azóta sem. Valahogy nem szeretem, ha más a szempilláimmal babrál :D Szemöldököm viszont havonta 1x festve van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, engem ez nem szokott zavarni szerencsére :-)

      Törlés
  4. Szerencsére sötétbarna szemem és hajam, így még nem próbálkoztam ilyesmivel. Ám én a felső szempillatőt mindig kihúzom szemceruzával, pont azért hogy szép legyen a szempillafestés! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sötét szempillával tényleg nincs rá szükség :-)
      Én is mindig kihúzom a felső szempillatőt, hogy sűrűbbnek tűnjenek a pillák. Anélkül nálam nem is smink a smink :-)

      Törlés
  5. Jól megirtad a műveletet. Ahogy mi készitjük anyiban különbözik, hogy mi a vazelin helyet sima arc krémet használunk és a lemosásnál száraz vatát is használunk a vizes mellet illetve után.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, néhányszor átéltem már :-)
      A régi kozmetikusom a végén soha nem borogatta bórvízzel a pilláimat, úgyhogy én is tapasztaltam, hogy bizony vannak különbségek ebben is kozmetikus és kozmetikus között

      Törlés