2012. augusztus 21., kedd

Avon hajápoló szérumok



Ahogy a nyereményjátéknál többen is kértétek, folytatom az Avon termékek részletes bemutatását. Ebben a bejegyzésben szeretném bemutatni, összehasonlítani az Avon két hajápoló szérumát. Az ok, amiért egy kalap alá veszem őket, a funkciójuk: mindkét termék a száraz haj ápolására hivatott.



Hajvégápoló szérum minden hajtípusra



Ez a régebbi olajos hajápoló terméke az Avonnak. Ahogy a neve is mutatja, a töredezett, száraz hajvégek ápolására szolgáló készítmény. Az ígéret szerint segít kisimítani a töredezett hajvégeket és szép fényt ad a hajnak. Jómagam kb 2-3 éve használom ezt a szérumot: ekkor vettem észre ugyanis, hogy az egészséges (akkor még természetes, festetlen, melírozatlan) hajamat kellemetlen fésülni, a fésülés során ugyanis mintha mindig extrán gubancos lenne a hajam vége, emiatt mindig megakad a hajam végénél a fésű. Rájöttem, hogy az okozza a problémám, hogy szárazabb lett a hajam. Ekkor eszembe ötlött az unokatestvérem, aki már nagyon régóta használta festett hajára ezt a hajvégápolót és áradozott, hogy milyen jót tesz a hajával, mintha összetapasztaná a töredezett végeket – ezért gondoltam kipróbálom és azóta használom folyamatosan ezt a készítményt. Volt ugyan egy kisebb kitérő, amikor próbát tettem a Kallos hajvégápolójával (a kísérletező kedv, ugye), ami bár nem volt rossz, nekem mégsem tetszett annyira, mint az Avoné (pedig egyáltalán nem érzem magam elfogultnak a cég termékeivel, annak ellenére, hogy nagyon régóta használom őket). 

Teljes mértékben elégedett vagyok ezzel a termékkel: amióta ezt használom, puhák és nem gubancolódnak a hajvégeim - nem véletlenül szerepelt az Avon kedvenceim között sem. A puhasághoz persze az kell, hogy minden hajmosás után használjam, nem is hagyom ki egyetlen alkalommal sem. Ha fodrászhoz megyek, oda is viszem, mert már kitapasztaltam, hogy ha nem használom, a hajmosás utáni napon nagyon nehéz kifésülni a hajamat, ezért inkább nem kockáztatok.
Én úgy használom, hogy hajmosás után, még kifésülés előtt a nedves hajam alsó részébe masszírozok néhány pumpányit adagot a szérumból, majd kifésülöm. Óvatosan kell vele bánni, mivel olajos készítmény – ha túl sokat teszek a vékonyszálú hajamra, akkor kicsit elnehezíti, érezhetően másabb lesz a tapintása a hajamnak, nem lesz annyira selymes, mint általában szokott. Zsírosodást én egyáltalán nem tapasztaltam, hisz a hajam felső, hajtövekhez közelebb eső részére egyáltalán nem teszek belőle. Van olyan ismerősöm, aki inkább a hajmosás után, a már száraz hajba masszírozza be a hajvégápolót – mindenkinek ki kell tehát tapasztalnia, hogy neki hogy válik be a szérum használata. 

A hajvégápoló szérum papír dobozba csomagolva érkezik, amelyet én személy szerint szépnek tartok ugyan, de ugyanakkor teljesen feleslegesnek is: a papírdoboz mellett egy műanyag átlátszó védőkupak is megakadályozza, hogy a pumpa szállítás közben benyomódjon és kárba vesszen a szer. A két hajápoló készítmény közötti különbség a csomagolás színében is megmutatkozik: ennek zöld színű műanyag pumpája van. A kiszerelés 30 ml-es, ekkora adagot akciósan 7-800Ft-ért vásárolhatunk meg. Érdemes figyelni a katalógust és akkor vásárolni belőle (akár többet is) amikor akciós, a termék normál árát elég borsosnak tartom (1.360 Ft). A jelenlegi, 2012/12-es katalógusban épp akciós (699 Ft), tehát aki ki szeretné próbálni érdemes most megvásárolni!


Hajápoló marokkói argánolajjal minden hajtípusra



Az argánolaj hihetetlen népszerűségét meglovagolva az Avon is bevezette nemrég az ezt tartalmazó termékcsaládját (sampon, balzsam, hajápoló szérum). Az argánolajat manapság folyékony aranyként is emlegetik: az antioxidánsokban és esszenciális zsírsavakban dús olaj megújítja a roncsolt haj szerkezetét, és visszaállítja a tincsek rugalmasságát, kezelhetőségét. Az olaj magas proteintartalma enyhíti a fejbőr irritációját, segít megakadályozni a tüszők gyulladását, és véd a környezet káros hatásaitól. . Összetevői főleg telítetlen zsírsavak, amelyek között is az olajsav és az alfa-linolsav a domináns. Karotinoidok, E-vitamin és antioxidánsok fokozzák egészségvédő hatását.
Ennek fényében természetesen én is kíváncsi voltam, hogy mit tesz a hajammal ez az olaj – ráadásul azért is, mert nyár elején kissé világosíttattam, azaz melíroztattam a hajam, ami köztudottan nem a legkíméletesebb eljárás. Ezért amióta megérkezett az Avontól ez a hajápoló olaj, azóta folyamatosan használom.

Ez a hajápoló szérum is papírdobozba csomagolva érkezik, mint a másik, szinte ugyanolyan a csomagolása is. A két hajápoló készítmény közötti különbség a csomagolás színében (nos és természetesen a matricán) látszik: ennek kék színű műanyag pumpája van. A kiszerelés 30 ml-es, ezt akciósan 850Ft-ért vásárolhatjuk meg. A jelenlegi, 2012/12-es katalógusban épp akciós (849 Ft), tehát aki ki szeretné próbálni érdemes most megvásárolni!

Az argánolaj használatáról a következőt találtam:
Mosás előtt kend be száraz, fénytelen tincseidet argánolajjal, töredezett hajszálak esetén pedig masszírozd be közvetlenül a hajvégekbe, majd negyed óráig hagyd fenn. Az ultrakönnyű kondicionáló formula nem ragad, intenzíven növeli a hajstruktúra nedvesség- és folyadéktartalmát, így puha, lágy és fényes látványt eredményez. A hidegen sajtolt, friss argán olaj méltán kapta a folyékony arany elnevezést. Jótékony bőrápoló hatása Marokkóban már évszázadok óta ismert.

Először próbáltam úgy használni, mint a hajvégápoló szérumot: hajmosás után a nedves hajamba masszíroztam egy keveset – ez sajnos nekem nem vált be. Bár többször is próbálkoztam így vele, hátha először csak sokat tettem rá, de nem, nekem sajnos elnehezítette a hajvégeimet. Ezért inkább úgy használom, ahogy a fenti ajánlásban: a (reggeli) hajmosás előtti este bekenem vele a hajam, zacsit húzok az összetekert hajamra és összegumizom, így hagyom egész éjjel hatni, majd reggel lemosom. Hihetetlen, hogy beszippantja a hajam az olaj nagy részét! És ami a lényeg, pihe puha és érezhetően hidratáltabb a hajam a használata után.

Bár jóval kedvezőbb az ára, mint más argánolaj-készítményeknek, nagy valószínűséggel ez annak köszönhető, hogy összességében kisebb mennyiségű argánolajat tartalmaz, mint drágább társai. Így aztán felmerül a kérdés, hogy megéri-e? A hatását tekintve mindenképpen: néhány használat után kipróbáltam, hogy milyen lesz a hajam, ha hajat mosok anélkül, hogy előtte bekentem volna a hajam ezzel a termékkel és egyáltalán nem volt annyira puha, mint amikor ezt is használtam. Tehát egyértelműen az olajos kezelés mellett teszem le a voksom: főleg a száraz, töredezett haj esetében nem szabad félnünk az olajos kezeléstől! Őszintén szólva amikor először olvastam a ricinus és egyéb olajak hajra gyakorolt hatásáról, bizony idegenkedtem: komolyan kenjem be a hajam olajjal és az jót tesz neki? Amióta így ápolom a hajam már nagyon örülök neki, hogy anno kipróbáltam.

Ami viszont számomra még mindig kétséges: lehet-e jobb egy ilyen készítmény a természetes olajoknál, mint az argánolaj „tiszta” formája, vagy akár az olívaolaj? Így úgy döntöttem, hogy miután elhasználom azt a flakont, amit most használok, valamint amit még most rendeltem, mindenképpen kipróbálok egy természetesebb olajat- és összehasonlítom a hatásukat, hogy milyen lesz a hajam az Avon készítmény és a „sima” olaj használata után.


 
Az összehasonlítás eredménye, hogy a két termék közül a számomra nélkülözhetetlenebb termék a hajvégápoló szérum, annak használatáról nem szeretnék lemondani. Az argánolajos hajápoló hatása bár nagyon tetszik, de úgy érzem, hogy azt inkább lehetne helyettesíteni természetesebb (és esetleg olcsóbb) olajjal. Valószínűleg az már csak az én badarságom, hogy hajmosás után jobb szeretek inkább kifejezetten hajápolásra gyártott terméket használni a házi megoldások helyett (vagyis nem szívesen használnék hajvégápoló helyett pl. kókuszolajat)


Nektek hogy tetszenek ezek a termékek? Próbáltátok már őket?

9 megjegyzés:

  1. Hű, ez aztán az alapos összehasonlítás, köszi, hasznos volt! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Félő, hogy kicsit hosszúra sikerült (ez van, amikor nekiállok igazán írni :-)
      Remélem azért többen végigrágják magukat a bejegyzésen :-)

      Törlés
  2. A szilikonmentes életem előtt a "zöldkupakost" használtam és 100%-osan meg voltam vele elégedve.
    A "kékkupakosban" nem hiszek,szerintem csak egy fél csepp argánolaj van benne-mint a többi olajat ígérő termékben más márkától is-szóval ha már olaj,akkor legyen természetes. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ezért írtam a végén, hogy az szerintem nem annyira fontos. Elhasználom, amim még van, aztán kipróbálom az olívaolajat. Esetleg keverek hozzá kis tiszta argánolajat, vagy mást, majd még meglátjuk

      Törlés
  3. A 2.on gondolkoztam, hogy meg merjem e rendelni, de pont emiatt nem mertem, mert hogy hajmosás előtt ajánlják, nekem meg (mármint nem magamnak akarnék, hanem a vendégeknek) olyan kéne, amit minden után, ha kész a szárítás, akkor kenhetnék a hajvégekre. (tudok olyat csal jó húzósak az árak :()

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én inkább a hajvégápolót ajánlanám! Az jobb lenne ilyen célokra

      Törlés
  4. Nagyon-nagyon jó poszt volt...én is használom őket...a zöld most fogyott ki, az argánolajosat pedig nemrég kezdtem el. Remélem beválik, mert a hajvégápoló szérum hatásos volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi - örülök, hogy ennyien elolvastátok, annak ellenére, hogy kicsit túl hosszú lett :-)

      Törlés
  5. Évek óta használom a zöld verziót, próbáltam sokféle hajápolót ezen kívül de számomra óriási a minőségi ugrás e között és bármi más hajvégápoló között. Azt szeretem igazán, hogy nem szokja meg a hajam, amint említettem lassan 5-6 éve használom ( kb minden 3. hajmosás után, illetve hővédőként hajvasálok előtt ) és mindig szép fényűvé, jól hidratálttá teszi a hajam, az illata pedig sokáig megmarad, a barátom gyakran napokkal használat után is megjegyzi hogy "még mindig jó illatú" szóval tényleg megmarad. :)

    Az argán olajos nekem nem vált be, akármennyit tettem a hajvégekre olyan volt mintha sima balzsam került volna rá, matt maradt. Hővédőnek használtam el, egyébként ez is jó illatú volt, bár kevésbé tartós. :)

    VálaszTörlés