2012. május 20., vasárnap

Zoknis hajgöndörítés



Olvasói kérésre készítettem néhány képet és egy leírást arról, hogy is lehet hőhatás nélkül göndöríteni hajunkat. Már évek óta alkalmazom ezt a technikát, melynek segítségével különböző ártalmas hatások nélkül, egy éjszaka alatt tudok hullámosabb, göndörebb és dúsabb frizurát varázsolni a vékony szálú, egyenes hajamból.


A módszer lényege, hogy este egy általunk választott eszközre (zoknira vagy harisnyára) feltekerjük a hajunkat, így alszunk és reggel hullámos vagy göndör hajjal ébredünk. No de lássuk kissé részletesebben:

Első lépésként el kell döntenünk, hogy nagyobb hullámokat vagy kisebbeket szeretnénk hajunkba "varázsolni", ennek megfelelően kell megválasztanunk a feltekerendő tincsek számát. Én most egy hullámosabb frizurát készítettem, amelyhez három tincset tekertem fel a kiszuperált (de természetesen tisztára mosott :-)) zoknikra. 
Amire szükségünk van:


A formázáshoz víz, vagy formázó folyadék: én kedvtől függően használok csak vizet, formázó folyadékot (Balea) vagy a Gliss Kur folyékony selymet. Mindenkinek ki kell tapasztalnia magának, hogy melyikkel lesz tartósabb a göndörség a hajában. No és persze a legfontosabb: a zoknik, én most három darab párját vesztett zoknit használtam (a bokazokni ehhez a művelethez nem túl hasznos!)

Mostantól jönnek a vicces képek, kéretik halkan röhögni! :-)
Három részre osztottam a hajam, és a fejtető tincsével kezdtem a dolgot. A drága párom próbálta dokumentálni Nektek a műveletet:


Látszik, hogy ha az ember lánya önmagának készíti, nem tudja túl szabályosan leválasztani a tincset, de szerintem nincs is erre szükség. Miután megvan a tincs, befújjuk a kiválasztott folyadékkal (víz / formázó folyadék), majd megragadjuk a zoknit és rátekerjük a hajunkat, valahogy így:



Amikor pedig végigtekertük a hajunkon a zoknit, kötünk rá egy csomót:




Ezt folytatjuk a többi zoknival is, jelen esetben én még két ilyen tincset készítettem a hajamból. A végén ilyen viccesen nézett ki a fejem:





A képek alapján láthatjátok a módszer egyik hátrányát, mégpedig azt, hogy nem túl szalonképes a megjelenésünk néhány zoknival a fejünkön (Emberem a lelkemre kötötte, hogy írjam le, hogy ez a kinézet nem éppen vágyfokozó!). Néha próbálkozom a lelógó zokniszárak eltekerésével a hajgombóc körül, de eddig még nem sikerült túlságosan a dolog. Tehát elsősorban egyedülállóknak ajánlom :-)  Én úgy szoktam ezt a problémát megoldani, hogy akkor tekerem fel a hajam, amikor a párom már lefeküdt aludni, és általában előtte is kelek fel, így nem lát sokáig (vagy egyáltalán nem) ilyen fejjel. 

A másik hátránya, hogy az így keletkezett hullámok nem tartanak napokig. Hajtípustól függ, hogy kinek mennyi ideig maradnak a hajában a hullámok. Míg egy fodrászos hajbeszárítás az én hajamban bent marad napokig, ez sajnos nem. Korábban, amikor rövid hajam volt, tartós volt ez a frizura, simán kitartott estig a göndörség, a hosszú hajam viszont viszonylag gyorsabban kilógja magát. Emellett úgy vettem észre, hogy a nagyobb hullámok (3 tincses) nem olyan tartósak, mint amikor 5-6 tincset tekerek fel. 

A fenti képek eredménye reggel így nézett ki:



Este, kifésülés után viszont már csak így:


Valószínűleg kevés volt a formázó a hajamon, no és persze hajlakkot sem fújtam rá reggel.

Itt egy másik kép a hajamról, amikor 5 tincset tekertem fel, akkor épp harisnyára (sajnos nincs háttal készült kép, mert én fotóztam). Ez a dús göndörség sokkal tovább tartott:



Kipróbálnátok ezt a technikát?

20 megjegyzés:

  1. gyönyörű a hajad, pont az ilyen hullámokat imádom:) rengeteg helyen láttam már ezt a módszert, én is ki fogom próbálni:) barátod meg jofej!:DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem kipróbálni mindenképpen érdemes, hisz nem ártasz vele a hajadnak! :-)

      Törlés
  2. Hányszor ki akartam már próbálni pár trükköt, de mindig kimegy a fejemből. :D Én csak egy papír kontra hajvasalósat próbáltam eddig :D De nagyon szép a hajad. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen módszer ez a papír kontra hajvasaló? Kíváncsi lennék rá (bár nincs hajvasalóm :-)

      Törlés
    2. Ez a papír módszer:
      http://miss-wolf.blogspot.ro/2009/04/hajgondorites-papirzacskoval.html

      Törlés
  3. Nagyon szép és mutatós a végeredmény; ez az én vastag szálú, erős hajammal csak 1 álom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam pedig a vastag szálú, erős haj az álom :-))

      Törlés
  4. Olyan szép a hajad:$ én is szoktam zoknizni, de csak egy kontyba tekerem fel :$

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én hajamon az egy konty nem sokat segít, épp csak a vége lesz picit hullámosabb, az pedig nagyon rövid ideig marad bent :-S

      Törlés
  5. Köszönöm a videódokumentációt! Biztosan ki fogom próbálni - barátom meg majd halálra röhögi magát a zoknis fejemen :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Majd számolj be róla, hogy sikerült!

      Törlés
  6. Ezt is halogatom, de olyannyira, hogy ma már elterveztem, hogy tényleg megcsinálom, de aztán inkább takarítottam, ha már itthon vagyok... :D
    Reggelre még megálmodom, hogy ez, vagy berakás lesz a holnapi menü (amíg meg takarítok, megszáradhat magától :P)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én napközben tuti nem alkalmaznám, mert elég hülyén nézek ki zoknicsomókkal a fejemen :-)
      Bár valószínűleg Te, mint szakavatott, jobban meg tudod oldani, mint én.
      Részemről a berakás is jöhetne!
      Nagyon jó lenne, ha én is meg tudnám csinálni magamnak (olyannyira belelkesültem, hogy vettem hajcsavarókat és otthoni mobil búrát)

      Törlés
  7. Nem hallottam még erről a módszerről,de ahogy olvastam és láttam tuti hogy én is kipróbálom majd.Köszi a tanácsokat.A

    VálaszTörlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  9. én is ilyen módszerrel göndörítem a hajam, csak én 6-8 zoknit szoktam felcsavarni. :)

    VálaszTörlés
  10. :D Ó, ez isteni ötlet, mindenképp kipróbálom!:)))

    VálaszTörlés
  11. Hasonló hullámokat csináltak nekem a White Hairben,de 1000%,hogy ki fogom próbálni ezt a zoknis megoldást,bár a képek alapján nem teljesen tiszta,hogyan is kell a zoknikra feltekerni a tincseket :/

    VálaszTörlés