2012. május 13., vasárnap

Villámgyors diétás süti



Nem áll szándékomban sütős-főzős bloggá alakulni, viszont úgy döntöttem, rendszeresítem a vasárnap délutáni diétás sütireceptek megosztását. Hisz a vasárnap délutánok a legideálisabbak édességvágyunk csillapítására, ezért szívesen ajánlanék Nektek egy-egy általam kedvelt és gyakran készített, nem hizlaló finomságot.




Ezen a héten az update körökben mikrós sütiként ismert szuper-egyszerű és villámgyors édességet készítettem, amely nemcsak diétás, de mosogató-barát is, hisz elkészítéséhez nagyon kevés eszközre van szükségünk.

Update mikrós süti

Hozzávalók:
1 db tojás
2 evőkanál olaj (én napraforgóolajat használok)
1,5 dl tej
édesítő ízlés szerint (legutóbb a folyékony Süssinából tettem bele 2 kupaknyit)
4 evőkanál zabkorpa
4 evőkanál szénhidrát-csökkentett liszt (én az update lisztet használom, 50-50%-ban keverve fehér liszttel)
1/2 csomag sütőpor
1-2 evőkanál cukrozatlan kakaópor




Veszek egy mikrózható műanyag edényt (egy ételhordó edényben készítem) és kimérem a folyékony hozzávalókat, majd összekeverem őket. Ezután következnek a száraz hozzávalók, azokat is belekeverem. Számomra a legegyszerűbb a fent látható kézi habverővel keverni. A süti előkészítése csupán ennyiből áll, ha ezzel megvagyunk, be is tehetjük sülni a mikróba. 4 percig sütöm 750W-on a sütit, majd ha ez kész, ráborítom egy tányérra, és visszateszem még 1 percre. A benne található olajnak hála egyáltalán nem ragad az edénybe az édességünk.

Ilyen a kész süti:





Természetesen aki nem "fél" a cukortól és a fehér liszttől azzal is készítheti, de a zabkorpát semmiképpen sem spórolnám ki belőle, hisz hihetetlenül jót tesz az emésztésnek. Akinek csak búzakorpája van otthon, azzal is készíthető, teszteltem már azzal is. 

Remélem lesz olyan, aki kipróbálja! Kérek majd véleményt a tesztelőktől! :-)

7 megjegyzés:

  1. istenien néz ki, én is gyűjtöm az ilyen recepteket <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, lesz még zabkorpás recept később is. Jó étvágyat hozzá!

      Törlés
  2. Még sosem ettem ilyenféle diétás sütit - amúgy sem vagyok édesszájú, sós dolgokra ezerszer előbb elcsábulok -, de mindenképpen ki fogom próbálni, mert már magában egy gyönyörűség ez a süti * __ *

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-)
      Érdekes, a gyönyörű szó nekem eszembe sem jutott ezzel a sütivel kapcsolatban :-D

      Törlés
    2. Nekem nagyon tetszik pedig; olyan, mintha egy tömb igazi csokitortát néznék :D

      Törlés
  3. Én nem ismerem az update cuccokat, de miért kell elkeverni felesben más liszttel? És miért pont fehérrel?
    Amúgy nagyon finomnak hangzik, én sztem 100%-ban zabliszttel csinálnám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az általam említett update liszt egy tömény növényi rostkeverék, ha nem kevered fehér liszttel (ami lazítja) akkor egy téglát kapsz süti helyett :-)
      A zabliszt egy egész jó alternatíva lehet az update liszt helyett, de akkor is tennék bele fehér lisztet, mert a zabkorpának és a zablisztnek is nagyon kicsi a sikér tartalma, emiatt nem nagyon emelkedik fel a tészta. Tegnap kipróbáltam 6 kanál korpával, 1 kanál fehér liszttel és 1 kanál U liszttel, és nekem már úgyis túl tömény lett.
      Kíváncsi lennék majd, hogy sikerült Neked a zablisztes verzió! :-)

      Törlés