2012. május 4., péntek

Könnyű édesség



Ma este megosztanék Veletek egy egyszerű és könnyű édességet, ami igen hatékonyan segíti az emésztést. Amióta az egészségesebb, diétás étkezés híve vagyok, nagy kedvencem a zabkorpa, és az ezzel készült édesség, a tejbezabi.







A zabkorpa egyszerű, de nagyszerű: a legismertebb élelmi rostban gazdag tápanyagaink egyike, mely alkalmas a rosthiányos táplálkozás kialakulásának megelőzésére. Sokoldalú élettani hatása segít az egészséges táplálkozás kialakításában, ezáltal egészségünk megőrzésében. Csökkenti a koleszterinszintet, védi a gyomor és a bél nyálkahártyáját, segít a bélrenyheség megszüntetésében. Gátolja a zsírok és a szénhidrátok felszívódását, így fogyókúrázáshoz is sikerrel alkalmazható. Jó hatású a cukorbetegek diétájában is.

Szívesen készítek belőle sütit is, ha érdekel titeket, szívesen mutatok még vele receptet, de most nézzük a kedvenc müzlis tálkámban prezentált édesség receptjét, ami a gyerekkoromban oly gyakran fogyasztott tejbegrízre hasonlít. Legnagyobb meglepetésemre még a párom is szívesen megeszi, pedig korábban gyakran  panaszkodott, hogy lassan nyeríteni fog, mint egy ló, annyi zabos cuccot etetek vele :-)

Az eredeti update kódolásban (aki esetleg nem olvasott korábban, én is ezt az életmódot követem, amennyire tudom) a zabkorpa még egyes, vagyis egész nap fogyasztható kóddal szerepelt, aminek köszönhetően az ötletes és kreatív fogyóúrázók rengeteg édességet alkottak ezzel az alapanyaggal. Ezek közül az egyik legegyszerűbb a tejbezabi. Az alapreceptben zabkorpát főznek fel édesítővel egy bögre tejben. Aki jobb szereti a kevésbé puritán édességet, az felturbózhatja úgy, ahogy én is tettem:


1 bögre tej(3dl-t mértem ki)
4,5 evőkanál zabkorpa
1 lapos evőkanál pudingpor (vanília)
kis cukormentes kakaópor a tetejére
fagyasztott update1-es gyümölcs (mindig tartok erdei gyümölcsöket a fagyasztóban)
6db édesítő tabletta

Az alkotást azzal kezdtem, hogy fagyasztott gyümölcsöt egyszerűen a tányérba tettem mélyhűtött állapotban. A tejet felforraltam, zabkorpát az édesítő tablettákkal együtt beleöntöttem, majd 1 percig főztem. A végén beleöntöttem a pici tejben feloldott pudingport. Miután ezzel is összefőztem, a lassan olvadozó gyümölcsökre öntöttem a forró tejbezabit, megszórtam a kakaóporral, kicsit hűlni hagytam aztán jóízűen bekebeleztem.





Jó étvágyat hozzá!

4 megjegyzés:

  1. Mmmm, ez nagyon finomnak hangzik! :)

    VálaszTörlés
  2. szia,
    nemrég már megvettem a zabkorpát, hogy csináljak papit, de elfelejtettem, meg receptem sem volt. Holnap kitűnő reggeli lesz, a fiúk imádni fogják, remélem. Kösz a receptet! (igaz, nem ezért néztem ide:)))))

    VálaszTörlés