2012. április 14., szombat

Natúrszappanok



A minap Aninál olvastam egy cikket a samponszappanokról, illetve az ő tapasztalatairól. Ekkor eszembe jutott, hogy régebben terveztem a natúr, természetes szappanok kipróbálását. Terveim között szerepelt egy kecsketejes szappan beszerzése, de akkor valahogy mégsem valósítottam meg, most viszont a tettek mezejére léptem :-)
Szerencsére a városunkban üzemelő Zöldboltban a természetes tisztítószerek mellett, amelyet már évek óta náluk vásárolok és örömmel használok, kaphatóak ilyen termékek, így kinéztem a honlapjukon, hogy mit tudok tőlük megvásárolni, és tegnap délután suli előtt be is ugrottam a boltjukba, hogy enyémek lehessenek a lent látható szappanok. 


Sövénykúti kecsketej szappan



Ez a kecsketejsavós-körömvirágos szappan volt az első számú célpontom. Nagyon megörültem, amikor megláttam, hogy körömvirágos szappant is készítenek, hisz a körömvirág az egyik legkedveltebb gyógynövény, nagyon jó hatással van a bőrre, sebgyógyító hatása (is) van. 
Legnagyobb meglepetésemre még a Krémmánián is találtam véleményeket erről a szappancsaládról, aminek nagyon megörültem, hát még akkor, amikor láttam, hogy igen jó véleménnyel vannak a vásárlók erről a termékről. Így már én is nyugodtan vásároltam meg. Sajnos az utóbbi időben nagyon száraz a bőröm; bár ahogy korábban is írtam, találtam ugyan egy nagyon jó testápolót, de emellett jó lenne, ha a bőröm alapállapotban sem lenne olyan száraz. 
Próbálok áttérni a természetesebb kozmetikumok használatára a szépségápolási rutinomban, és folyamatosan cserélem le a jelenleg használt termékeket natúr(abb) termékekre. 





A csomagoláson olvasható összetevők:
Sodium palmate (pálmaolaj), Sodium helianthus annus (napraforgó olaj), Sodium olivate (olívaolaj), Aqua, Serum lactis (kecsketej savó), Calendula flos (körömvirág)
Ahogy látjátok tehát, kizárólag természetes alapanyagokból készült ez a szappan, nincs benne szintetikus parfüm. Az illata azonban nagyon kellemes, a körömvirágnak köszönhetően :-) Aki nem szereti a körömvirágot, natúr vagy levendulás változatban is megvásárolhatja. Az ára 795 Ft, amiért 100 gr mennyiségű szappant kapunk.


Olivanna arctisztító szappan

Bár nemrég írtam a jelenleg használt arctisztítómról itt, úgy érzem nem ártok a bőrömnek azzal, ha arctisztításra is egy természetesebb tisztítót használok. Számomra nem meredek dolog szappannal arcot tisztítani, hisz korábban évekig használtam az Ilcsi fekete szappant arctisztításra (amit csak azért cseréltem le, mert szerencsére már nem problémás a bőröm). Így amikor láttam, hogy arctisztító szappant is árul ez a kis csodabolt, amely ráadásul összesen kettő (!) összetevőből áll, úgy éreztem ez is kell nekem. 





Ahogy a képen is látjátok, egy egyszerű, fehér színű téglatestről van szó. Tehát aki a dizájnosabb csomagolású arclemosókat kedveli, valószínűleg nem fogja kedvelni ezt a terméket.
Ahogy már említettem, ez a kis szappan nem túl bonyolult összetevőkből áll, csupán Sodium olivate (olívaolaj) és Butyrospermum Parkii Butter (shea vaj) szerepel a listán, így egy kíméletesen tisztító, hidratáló arctisztítót kapunk. Ez a szappan kicsit kisebb, mint a másik, 60 gr (talán hogy fürdés közben ne keverjük össze őket? :-) ), az ára 750 Ft, ami nagyon baráti, ha valóban olyan jót tesz az arcbőrnek.



Olivia rozmaringos samponszappan

Egyelőre ötletem sincs, hogy lehet egy ilyen kis tömbbel hajat mosni a folyékony sampon helyett, de úgy gondolom, egy próbát megér ez is. A cég kínálatában kétféle samponszappan található, az egyik egy holt tengeri iszap sampon, amelyet ekcémás és pikkelysömörös fejbőrre ajánlanak, a másik pedig a rozmaringos sampon, amelyet zsíros és korpás fejbőrre ajánlanak. Ez utóbbi jött velem haza, amelyről azt is írják, hogy a benne lévő ricinus olaj kiválóan ápolja a hajtöveket (ezt én magam is megtapasztaltam már).





A sampon maga szintén nem egy látványos darab (erre nem is igazán van szükség), az illata viszont ennek is nagyon finom! A csomagolás szerint a hajmosás után ajánlott ecetes vagy citromos vízzel leöblíteni a hajat (ezt a módszert eddig is használtam, nagyon szép fényt ad a hajnak)
A szappan összetevői: Sodium Cocoate (kókuszolaj), Sodium Hellate (?), Aqua, Sodium Castorate (?), Sodium Olivate (olívaolaj), Rosmarinus Officinalis Oil (rozmaringolaj)
Ezt a terméket is megtaláltam a Krémmánián, erről azonban még nincs túl sok vélemény. 
Még nem tudom, hogy fogom használni ezt a samponszappant: nem hiszem, hogy a ricinusolajos pakolást el tudja távolítani a fejemről, így valószínűleg csak akkor fogom alkalmazni, amikor nem kenek fel olajos pakolást a hajamra. Ez a 90 gr-os szappan szintén 750 Ft-ba kerül.



Véleményt egyelőre még nem tudok mondani, most fogom elkezdeni használni őket, de mindenképpen beszámolok néhány hetes használat után!


Ti használtok natúr termékeket?

2 megjegyzés:

  1. Még nem használtam sosem natúrszappant, de ki fogom próbálni. Ezen az oldalon szoktam vásárolni általában, sokszor vannak jó akciók, ajánlom Nektek is http://www.facebook.com/internetenvasarolnijo

    VálaszTörlés