2012. március 26., hétfő

Olcsó arclemosó a gyógyszertárból


Azt, hogy mennyire korszakalkotó eme felfedezésem, sajnos nem tudhatom :-) De nem hallottam még mástól, hogy arclemosásra használná a gyógyszertári mosdókenőcsöt, leánykori nevén az Unguentum hydrophilicum nonionicum krémet. Ezt a krémet eredetileg a kisbabák érzékeny bőrének tisztítására használják. Néhány éve azonban arra gondoltam, hogy ami megfelelő a kicsik bababőrének, az valószínűleg nem árt az én arcbőrömnek sem. Erről természetesen kikértem a háziorvosom véleményét is, aki támogatta az ötletemet. 

Ahogy már egy korábbi posztomban is említettem, a bőröm alapvetően nem problémás, legalábbis ami a pattanásokat illeti. Azonban amit nyertem a réven, elvesztettem a vámon: megúsztam a csúnya pattanásokat, azonban a bőröm piros kis foltokkal, kiütésekkel reagál minden neki nem tetsző anyagra. Manapság már normalizálódott a helyzet, de néhány évvel ezelőtt nagyon meg kellett válogatnom, mit is kenek rá. Akkor fordult az érdeklődésem a gyógyszertárban kapható termékek felé: a gyógyszerészek által kikevert krémek ugyan nem túl dizájnos csomagolást kapnak, viszont mentesek a funkció szempontjából felesleges színező- és illatanyagoktól és csak a szükséges mértékű tartósítószert tartalmazzák (ha egyáltalán). Így néhány éve már ezt a krémet használom arclemosásra - váltogatva az Ilcsi fekete szappan arclemosóval, amit akkor vásárolok, amikor az arcbőröm állapota kissé rosszabbra fordul és megjelenik néhány kiütés. 

A mosdókenőcsöt 100 g-os kiszerelésben vásárolhatjuk meg a gyógyszertárakban, orvosi rendelvény nélkül is kiadják, ekkor az ára kb 300 Ft. A kenőcs egy tubusban található, amelyet egy hasonló mintájú papírdobozba is betesznek, ezen találhatóak az alapvető információk.



A csomagolás szerint a készítmény hatóanyagot nem tartalmaz. A benne található segédanyagok: metil-parahidroxibenzoát (0,20g / 100g kenőcs), 96%-os etanol, folyékony paraffin, poliszorbát 60, cetil-sztearil-alkohol (12g / 100g kenőcs), fehér vazelin és tisztított víz
A feltüntetett javallat szerint érzékeny bőrre alkalmazható mosdókenőcs, a készítmény hajas fejbőrre is alkalmazható. Ellenjavallat a készítmény összetevőivel szemben ismert túlérzékenység esetén. 




Egy arclemosótól én személy szerint nem várok túl sokat: tisztítsa megfelelően az arcomat és ne húzódjon utána a bőröm, vagyis ne szárítsa ki, no és hogy ne okozzon kiütéseket - ettől a krémtől ezt meg is kapom. A sűrű krémet felkenem a vizes arcomra (amiről előtte egy sminktörlő kendővel és szemfestéklemosóval letöröltem a sminket), majd zuhanyozás közben a bőrömön hagyom majd a végén alaposan leöblítem. A bőröm ezzel megtisztul, friss és üde lesz :-)

Ez a  krém olyan arcbőr számára megfelelő, mint az enyém is: nem segít a pattanások elleni harcban (hacsak azzal nem, hogy nem szárítja túl az arcbőrt), nem tartalmaz ránctalanító hatóanyagokat - csupán megtisztítja a normál és érzékeny bőrt. Tehát akinek ilyen bőre van és olcsó, de jó arctisztítót keres, bátran ajánlom, hogy próbálja ki ezt. 

Próbálta már valaki arclemosásra ezt a krémet? Van más, hasonló "felfedezésetek"?

3 megjegyzés:

  1. Gyerekkoromban anyukám évekig ezzel mosott arcot! Én most a fiam révén jutottam néhány felesleges tubushoz. Kitűnő ötlet, hogy én is kipróbáljam.

    VálaszTörlés
  2. Én január óta használom a kozmetikusom tanácsára és csodát tett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is szuper termék! Régebben tettem egy kis kitérőt, mert gyakran elcsábultam valami dizájnosabb termék után, de most már régóta csak ezt használom és nagyon szeretem! :)

      Törlés