2012. március 28., szerda

Hajápolás PAncsi módra


Ebben a bejegyzésben bemutatom, hogy milyen hajápolási rutinnal próbálok minél szebb hajkoronát a fejemre varázsolni :-)

Természetes szőke, festetlen hajam van, a színét nagyon szeretem, büszke is vagyok rá: gyakran előfordul, hogy kérdezgetik, mivel festem, hogy ilyen szép, de szerencsém van, "gyári" szín :-) Azonban hogy ne legyen minden tökéletes:  a töve sajnos elég gyorsan zsírosodik, emellett nagyon hamar le is lapul hajmosás után. Ősszel pedig szembesülnöm kellett azzal a problémával, hogy erősen elkezdett hullani és a végei nagyon szárazak. Azt gondolom, a kettő összefüggött, mivel a gubancos száraz végei miatt nehezebb volt a kifésülés, akármennyire is óvatosan fésültem, sok szál kihullott hajmosáskor majd fésüléskor. Utánaolvastam, hogyan állíthatnám meg a hajhullást és segíthetnék a hajszárazságon, és felfedeztem a ricinus olajat. Néhány héttel később, számomra is meglepő módon a hajhullásom megszűnt és a hajam szárazsága is enyhült, már nem volt macerás a kifésülés. 

Lássuk a termékeket:

Mosás előtt:
  • a ricinusolaj pakolást elsősorban éjszakára szeretem használni: lefekvés előtt felkenem a meleg ricinusolajat (kicsit higítva olívaolajjal) a hajtövekre - legalább heti egyszer, de lehet gyakrabban is
  • a hajvégekre hajolajat kenek, amely segít a hajvég szárazságának enyhítésében; erre Stella Vita hajfényolajat vagy Mollis hajolajat használok (attól függ, melyiket sikerül előbb megvásárolnom, amikor fogy az előző) - ezt az olajos hajvégpakolást akkor is alkalmazom, amikor a ricinust lusta vagyok felkenni
  • a hajam összefogom, betekerem folpackba, kicsit megmelegítem hajszárítóval, majd polár anyagból készült kendőt tekerek rá és ebben megyek aludni (az Emberem számára nem túl vonzó látvány ez :-))

   


Hajmosás:
  • korábban a Gliss Kur folyékony selyem családot használtam, majd felfedeztem a Kallos termékeket és kipróbáltam a tojássamponját. Kétszeri hajmosással tökéletesen leviszi az olajat a hajamról, és imádom a vaníliás-madártej illatát. Őszintén szólva nem érzek különbséget a Gliss Kur és e között, így egy darabig szerintem nem veszek Gliss Kur sampont (van még egy doboz a szekrényemben, fel sem bontottam, még nem tudom mi lesz a sorsa)
  • ha kevés időm van hajmosás után, akkor használom a Gliss Kur folyékony sampont (kifogyóban van már)
  • nagy kedvenc a Serical Frutta gyümölcsös hajpakoló krém - fincsi illata van, jól ápol és sokkal dúsabbnak érzem a használata után a hajam mint bármi más balzsam használata után.  (Sajnos azonban nincs minden alkalommal reggel 30 percem, hogy fent hagyjam)
  • ha rá tudom venni magam, a hajmosás végén almaecettel öblítek. Kevésbé száll tőle a hajam, fényesebb lesz, viszont elveszi a balzsam vagy pakolás finom illatát


Hajmosás után:
  • elsőként jön egy kis hajszesz: a képen a Stella Vita hajszesz zsíros hajra látható, amellyel nem vagyok kibékülve, nem érzek semmiféle változást. Előtte viszont a Stella Vita hajhullás utáni hajszeszt használtam - ennek is tulajdonítom, hogy teljesen elmúlt a hajhullásom. 
  • megszokásból használom még a hajvégápolót, lehet már nem is lenne rá szükség. Korábban az Avon hajvégápoló szérumát használtam, azonban nem különösebben kedvelem az illatát (nem vagyok sárgadinnye fan) valamint a jelenlegit jóval kedvezőbb áron lehet megvásárolni (a hatásával meg voltam elégedve) Így kipróbáltam a Kallos hajvégápolóját, és nem csalódtam, bevált!
  • a Schwarzkopf Taft kasmír hajhabja nélkül nem áll sehogy a hajam, és enélkül szintén száll - így nem hagyom ki ezt sem a hajszárítás előtt. Ennek is imádom az illatát (az illatok nagyon fontosak számomra :-)
  • mivel nagyon gyorsan zsírosodik a hajam, szükségem van száraz samponra is: bár figyelni kell az adagolással, a Stella Vita száraz samponja nagyon bevált - nem tűnik zsírosnak a hajam, nem is látszik a hajamban és ráadásul még dúsabbnak is tűnik a használata után.

Ez tehát az én hajápolási rutinom. És hogy hogy néz ki a hajam a használatuk után? Íme:




2 megjegyzés:

  1. Köszi ezt a sok jó hasznos infót! :) A hajad pedig gyönyörű!!!

    Szeretettel várlak nálam is,
    http://avianarahl.blogspot.com/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy megoszthattam hasznos dolgokat :-)
      Ott vagyok a követőid között :-))

      Törlés